Architektura / občanské stavby

Dánský Bang & Olufsen ve zlatě

První nový obchod Bang & Olufsen, založený na nejnovějším designovém konceptu prodejen společnosti, symbolizuje tuto kultovní značku svým zdánlivě jednoduchým tvarem ze zlaté slitiny mědi a skla.

Chris Hodson , 1. 4. 2015

Za novým konceptem prodejen, který si klade za cíl přinést nový smyslový zážitek pomocí zvuku a designu, stojí tým v čele s Johannesem Torpè, kreativním ředitelem B&O. Arkitec A/S tento koncept architektonicky interpretoval do podoby obchodu v dánském městě Herning, tvořeného zdrženlivým boxem se zaoblenými hranami, připomínajícím minimalismus produktů B&O. Přestože je design obchodu veskrze moderní, citlivě respektuje svou zdrženlivostí a skromnými rozměry své umístění na centrálním náměstí města, kde dominuje kostel.

Unikátní vizuální vlastnosti

Po prozkoumání celé řady dalších vysoce kvalitních fasádních materiálů pro doplnění velkorysého prosklení bylo dosaženo konsenzu na zlaté slitině mědi - díky její trvanlivosti a jedinečným vizuálním vlastnostem, vhodně doplňujícím jak teple hnědé cihly, převládající na náměstí, tak měděné detaily na kostele.

Aniž by byly ohroženy čisté linie budovy, byla měděná slitina dále zpracována, takže ji obohacuje zdánlivě náhodný vzor přidaných vlnovek, generovaný různými kruhovými otvory v materiálu. V noci svítí přes perforaci měkké LED podsvícení, dematerializující tvar budovy. Naprogramovaným náhodným stmíváním vytvářejí zářící fasády zajímavou rytmickou animaci a ústřední bod náměstí města. Různě velké kruhové otvory vytváří náhodné vlnovkové vzory které pak v noci ožijí animovaným LED podsvícením.

  • Autoři: Lars Sternberg
  • Ateliér: arkitec as
  • Země: Dánsko
  • Město: Herning
  • Ulice, číslo: Torvet 20
  • PSČ: 7400
  • Materiál: měď

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři