Hotelový pokoj v bílém závoji

Pátek, 3. Březen 2017 - 3:00
| Napsal:

Majitelé staršího bytu oslovili architekty s tím, že by chtěli pronajímat jednopokojovou garsonku. Nikoli ovšem na trvalejší bydlení a ani jako studentský pokoj. Rozhodli se proto pro rekonstrukci a pro vytvoření apartmánu. Z garsoniéry s nešťastným půdorysem ve tvaru T se tak stalo nejlukrativnější apartmá v Uherském Hradišti.

Hotelový pokoj, Foto © Ondřej Koníček, Lina Bellovičová
Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Autor Martin Bělkovský, Lina Bellovičová
Světadíl Evropa
Země Česká republika
Město Uherské Hradiště
Ulice, číslo Zelný Trh
Datum projektu 2015
Poznámka

Hotelový pokoj

Architekti dostali dvě kritéria. Prvním byl rozpočet, který nebyl veliký a nesměl nabobtnat. Dalšími požadavky byly snadná údržba a možnost jednoduchého nahrazení poškozených dílů. Kdyby se tedy něco rozbilo, mělo by být jednoduché a levné to opravit nebo vyměnit.

V interiéru převládal jeden dlouhý nedělený prostor. To se architekti ale rozhodli změnit. Byt rozdělili na tři části: předsíň, obývací pokoj, z kterého se dostanete do kuchyně, a ložnici. Na jejich řešení je zajímavé právě to, že se při dělení interiéru neuchýlili k použití klasického sádrokartonu ani dveří. Prostor je členěn opticky a mobilně. Jedním z dělících prvků je rolovací plátno, na které lze promítat film. Architekti se tak snažili navázat na tradici letní filmové školy, která se koná v Uherském Hradišti už 42 let. Plátno odděluje obývací pokoj od předsíně, kterou lze mimo jiné využívat jako šatnu nebo jako prostor na cvičení.

Druhým dělícím prvkem je dlouhý bílý závěs, který separuje ložnici od zbytku bytu. Díky němu získají hosté pocit soukromí a intimity. Při jemném osvětlení místnosti se umocňuje dojem snové atmosféry. Architekti především chtěli vytvořit zážitkový prostor, místo pro promítání filmů, vaření, setkávání, popíjení a cvičení. Jejich cílem bylo, aby si hosté pobyt užili.

O autorech projektu

Brněnské architektonické studio spolu založili Martin Bělkovský a Lina Bellovičová. Jejich záběr je široký, zabývají se jak produktovým designem, tak interiéry, rodinnými domky a urbanistickými koncepty. Velmi cenné jsou pro ně i zkušenosti ze zahraniční (–z Bauhaus Dessau v Německu,– ateliéru Studiozurich v Zurichu, –studia KTH Stockholm ve Švédsku, Blue architecture landscape ve Stockholmu a– z Tato architects z Kobe v Japonsku).

„Architektura je pro nás prostředkem komunikace mezi člověkem, jeho potřebami a místem. Naše projekty jsou kontextuální a pragmatické,“ říkají sami o sobě.