V Berlíně se udělovaly ceny Red Dot Communication Design Awards

Středa, 30. Říjen 2013 - 0:00
| Napsal:

Letošní předávání prestižních cen Red Dot Design v oblasti komunikací se uskutečnilo před několika týdny v Berlínské “Konzerthalle”. Večera, jehož moderace se ujal zakladatel a iniciátor projektu Prof. Dr. Peter Zec se zúčastnilo neuvěřitelných 1400 hostů. Oceněným v jednadvaceti kategoriích předal 72 trofejí za projekty zrealizované v roce 2013. Od korporátních identit až po nejkvalitnější kampaně na sociálních sítích, animace nebo audivize.

Red Dot Communications Design Awards 2013 - Stereotypology - © Red Dot Design Awards
Fotoalbum: 
Red Dot Communications Design Awards 2013 - Stereotypology - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - Stereotypology - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - Stereotypology - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Poster Series Women Rights - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - The Music Flows Into Pictures - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 4 Emotions´ Eye - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 125 Years of VSH - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 125 Years of VSH - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 125 Years of VSH - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 4 Emotions´ Eye - © Red Dot Design Awards
Red Dot Communications Design Awards 2013 - 125 Years of VSH - © Red Dot Design Awards

Trofej za nejlépe vyhodnocený korporátní design mimo jiné převzali kreativci z agentury Mutabor Design sídlící v Hamburku vedené art direktorem Timem Rotermundem. Novou identitu hamburské Sport-Verei designéři navrhovali ku příležitosti 125 výročí organizace. Na základě zadání, kterým bylo zachování tradice a zdůraznění modernizace subjektu zároveň, autoři navrhli jednoduchou ilustrovanou formu se čtyřmi grafickými elementy, s nimiž může organzace v komunikaci flexibilně pracovat podle příležitostí. Identia prezentuje minulost i přítomnost v jednom a je postavena na úspěšné hodnotě klubu, kterou je její fotbalový tým. Vzácnou hodnotu ustálili volbou zlaté barvy fontu, která zdůrazňuje bohatost tradice ve zmodernizovaném provedení. Charaktery fotbalových hráčů, typografie, psychologie barev, ale i umělecké provedení nového vizuálního jazyka organizace (dle slov poroty soutěže) také výrazně oslovuje její cílovou skupinu. Agentura Mutabor se v rámci letošního ročníku umsítila hned s několika projekty (Lingua Digitalis – Pictogram Faces a další) a proto se stala očekávaným džitelem ocenění The Agency of the Year 2013.

Kreativita v mediální komunikaci se uvolňuje zejména v komunikačních kampaních vyráběných na zakázku neziskových orgaizací. Právě ty se často řadí mezi vítěze celosvětové soutěže Red Dot. A každoročně se hodnotí i ty studentské. Letošním vítězem kategorie Junior Prize se stala, prozatím, plakátová kampaň Women’s right University of Applied Sciences and Arts v Dortmundu pod vedením Prof. Dieter Ziegenfeuter. Autorem je grafický designér a typograf Mustafa Karakas. Kampaň se zabývala tématem lidských práv žen v kulturách, v nichž jsou dodnes znevýhodňovány. Samotná myšlenka je velmi silná a úderně, ale přesto esteticky, čerpá z násilných praktik, kterými jsou ženy specifických kultur utlačovány. Zdůrazňuje jak vážná tato urtpení jsou prostřednictvím objektů v podobě květin symbolizujících ženy a následky technik a nástrojů, kterými je na nich násílí pácháno. Každá její modifikace v této sérii citlivě poukazuje na nevinnost objektu symbolizujícího ženu a krutost páchého zločinu.

Inspirativní a kreativní byla ilustrovaná billboardová kampaň When music flows into pictures, která měla splnit účel pozvánky na koncert symfonie Vltava od Bedřicha Smetany v hamburské filharmonii. Tvořila ji bílá zeď v délce 16 metrů, umístěna před obchodním centrem. Výtvarnice Debbie Smyth na ni ilustrovala dějový hudební motiv v řemeslném 3D provedení které příběh Vltavy vypráví. Autorce se podařilo znázornit všechny dějové pasáže této symfonické básně a kampaň edukativního charakteru se stala pět dní trvajícím veřejným happeningem. Do kulturní instituce zval také grafický design k výstavě 4 EMOTIONS’EYE v Gallery lang v Soulu, jejíž autorem je Kum-Jun Park, zastupující vlastní jihokorejské studio 601bisang nebo designéři Zeichen und Wunder v kampani charitativní výstavy organizované k 20. výročí the Munich Villa Stuck.

Z vědecké půdy na sebe upozornila the Augburg University of Aplied Science. Její výzkumné pracoviště a široý tým designérů dali vzniknout knize, zabývající se tématem stereotypologie. Publikace nese název STEREOTYPOLOGY/IE. Popisuje stereotypy, které doprovází život obyvatel kosmopolitních metropolí, jenž pocházejí z cizích kultur. Publikace obsahuje výsledky výzkumů, řadu kvalitních ilustrací a grafických znázornění. Tato kniha je dovujazyčnou kreativní interpretací s 256 stránkovou sumarizací výsledků celého průzkumu.

Ceny Red Dot: Grand Prix, Best of the Best, Red Dot, Junior Prize, Client of the Year, Agency of the Year za design v marketingové komunikaci uděluje dvacetičtyř-členná porota složená z odborníku z celého světa. Kdo zatím neví, může si do svého telefonu stáhnout užitečnou Red Dot App a okamžitě se tak přiblížit online galerii oceněných prací a široké škále informací o projektu včetně přihlášek. Výstava probíhá online také pod tímto odkazem: http://red-dot.de/cd/en/online-exhibition/