Architektura /

Maxim Velčovský, růžový Černý a lobby porcelánek

Jeho tvář známe asi všichni z přihlouplé reklamní kampaně na T-Mobile, kterou si ovšem vydělával na realizaci svých děl. Jeho plastové kelímky reinkarnované do porcelánu si také mnozí vybaví. Maxim se ovšem nezastavil u kelímků a transformuje snad vše, co mu přijde pod ruku. Mezi lid už pronikla jeho variace PET lahve, jejíž spodek proměnil v porcelánový pohárek. Pod jeho rukama se ovšem převtělují v porcelánové vázy gumové holínky i obaly zvané TETRA na silně modifikované mléko, porcelánu neodolal ani Lenin, dortík, rokokové hodiny… Co ještě zbývá? Ze stylových věcí snad ještě rematerializovat pytlíčky na mléko, bábovku, knihu a kuře. Pak už budu spokojen.

David Ešner , 26. 6. 2003

republicPřipomíná mi to pohádku mého mládí, a k nostalgickým vzpomínkám na komunistickou éru se občas váže i Maximova tvorba, kdy jeden chamtivý král chtěl mít mnoho zlata, tak si vyprosil kouzelný proutek a když nakonec pozlatil všechno kolem sebe, zahynul. Tak Maxime, pozor na to! Kdo ví, jestli už se nepodařilo ten porcelanizační proutek vyrobit. Někdy mi to už tak připadá…Maxim Velčovský > foto Petr Jedinák Maxim se ovšem nezabývá jen noční můrou, co bude v porcelánu zítra, ale je i zástupcem šéfredaktora časopisu o dizajnu – Blok. Ukázal také, že vše je relativní, když přetřel mimino Davida Černého narůžovo. Bývalý „natěrač tanků“ ovšem nějak svůj mladický vtip nemohl přenést přes srdce, asi mu to jeho rebelské už měkne. Ještě že ho nahrazují další!water_proofA pokud má ještě někdo chuť si něco z porcelánu od Maxima koupit, vězte, že holínka coby váza Waterproof přijde na deset tisíc korun. Co dodat? Snad jen porcelánu zdar!>>> za fotografie děkujeme firmě QUBUS >>> rozhovor Petra Volfa s Maximem Velčovským Bojovník za lepší konzum

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři