Architektura / interiér

Nový showroom společnosti Schüco nabízí virtuální prohlídku produktů

Nový multifunkční showroom společnosti Schüco International KG na Tomášikově ulici v Bratislavě je prvním evropským prostorem tohoto typu mimo sídlo mateřské společnosti Schüco v německém Bielefeldu. Kromě funkčních vzorků oken, dveří, posuvných systémů a prosklených fasád showroom nabízí i možnost absolvovat virtuální prohlídku produktů Schüco.

Schüco CZ s.r.o. , 2. 10. 2018

Velké prosklení parteru ze strany Tomášikovy ulice slouží jako výkladní skříň a láká návštěvníky nahlédnout do showroomu. Hned za hlavním vstupem přivítá hosty bílá „vložená struktura“, která evokuje interiér, okolní tmavá část pak symbolizuje exteriér. 

Koncept kontrastu vnímání exteriéru a interiéru

„Od začátku jsme uvažovali o prezentování vystavovaných prvků v kontextu architektury, člověka a okolí. Koncept kontrastu drsného okolí a čisté vnitřní „obálky“ je paralelní s konceptem kontrastu vnímání exteriéru a interiéru, zjednodušeně řečeno domu a zahrady. Interiérem showroomu se vine logická trasa, která však není povinná a návštěvník může volně procházet přes perforovanou hmotu bílé „obálky“ do tmavého okolí a zpět,“ popisuje projekt Ing. arch. Martin Smerek z ateliéru Kuklica x Smerek.

„Během své „cesty“ showroomem vnímá návštěvník ocelovou nosnou knihovnu, velké posuvné rohové dveře s elektrickým pohonem, intimnější prostory soukromého posezení vybavené dubovým mobiliářem, „nádvoří“ (piazzettu) sloužící pro přednášky a projekci, která je oddělitelná textilním závěsem, dřevem obloženou stěnu s kovovými podstavci nesoucími vystavené fragmenty produktů, kuchyňku s barovým posezením nebo prostor s možností simulace a pohybu ve virtuální realitě. Okolní tmavý prostor je doplněn volně rozmístěnou živou zelení, která podtrhuje jeho exteriérový charakter a zároveň ho zjemňuje. Nedílnou součástí showroomu je interiérové ​​osvětlení. Vložený objekt shora přes kruhové otvory ve střeše prosvětlují designové solitérní lustry. Zvenčí objektu je posuvné obvodové reflektorové osvětlení v zavěšených kolejnicích, které doplňuje celkovou světelnost,“ dodává architekt.

Ateliér Kuklica x Smerek ve spolupráci s Jurajem Hubinským uspěl ve veřejné soutěži mezi 18 zájemci. „Na relativně malé ploše 220 m2se podařilo i díky návrhu architektů vytvořit unikátní spojení showroomu a prostor pro školení, prezentace a setkání s klienty,“uvádí Peter Škvaril, vedoucí organizační složky Schüco International KG na Slovensku, a dodává: „Z pohledu šířky portfolia je každý showroom vlastně malý. Dokážeme fyzicky odprezentovat jen několik řešení, avšak součástí showroomu je i velkoplošná obrazovka a „schücovně“ skryté VR brýle a další potřebné vybavení na virtuální prohlídku dalších produktů a referenčních objektů včetně těch slovenských.“

Foto: EARCH

Vystaveno je sedm funkčních vzorků

Návštěvníci mají možnost seznámit se s funkčními instalacemi vzorků v reálné velikosti, spolu s odborným výkladem a předvedením. Vstupní dveře do showroomu se systémem DCS (Door Control System) s dotykovým displejem a se snímačem otisků prstů tvoří první funkční vzorek. Hned za nimi se nachází bezrámový posuvný systém Schüco ASS 77.PD HI v rohovém provedení s otevřeným rohem a v nedaleké klientské zóně je okno AWS 75.SI +, fixní a otevírací část se systémovým celoproskleným zábradlím. Ve druhé části určené pro schůzky se zákazníky je vystaveno zdvojené okno Schüco AWS 120 CC.SI s fixní a otevírací částí s integrovanými žaluziemi a nový modulární posuvný systém Schüco ASE 80.HI. Jde o novinku, posuvně zdvižný systém se stavební hloubkou křídla 80 mm.

U boxu s virtuální realitou prohlídku uzavírají dva špičkové produkty, které jsou na Slovensku vidět v takovém provedení vůbec poprvé. První je nový fasádní systém Schüco FWS 35 PD s pohledovou šířkou sloupku jen 35 mm. Druhou novinkou je fasádní systém Schüco FWS 60 CV s pohledovou šířkou 60 mm u pevných, ale i otevíracích částí.

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři