Architektura /

Podlahy Thomsit: Impozantní kombinace umění a technologie

Průmyslové podlahy a nátěry řady Thomsit tvoří ucelená produktová řada epoxidových a PU základních nátěrů, samonivelačních vyrovnávacích hmot a vrchních nátěrů. Produkty lze mezi sebou vzájemně kombinovat a navíc také esteticky doplnit o design vytvořený vsypem různobarevnými čipsy.

EARCH.CZ , 28. 5. 2012

Systém nachází široké uplatnění na podlahách v průmyslu i službách, ale díky designovým možnostem i v obchodních centrech, nemocnicích, fitcentrech, kancelářích, showroomech a obchodech, zábavných centrech v i rezidenčním bydlení.

Vrchní nátěry Thomsit jsou odolné proti oděru, zlepšují estetický vzhled, jsou dostupné v široké paletě barev a vykazují UV stabilitu i chemickou odolnost. Průmyslové podlahové systémy Thomsit byly vyvinuty se zvláštním ohledem na podlahy s vysokou mechanickou a chemickou odolností a dlouhou životností. Kombinace epoxidových a PU nátěrů a hmot plní nejrůznější specifikace a potřeby – různé tloušťky vrstev, povrchová, hrubost, antistatické vlastnosti, elasticita, UV odolnost a jiné. Systémy Thomsit se tak díky svým vlastnostem uplatňují v těžkém i lehkém průmyslu i službách, ve výrobních halách, průmyslových budovách, parkovacích objektech a prostorách nebo velkoobchodech a skladech. Rovněž také v malířských ateliérech, prostorách pro výrobu elektrických a elektronických zařízení, ve farmaceutickém nebo textilním průmyslu, v letištních hangárech, v halách pro výrobu automobilů, mrazírnách, v lékařských diagnostických prostorách a operačních sálech v léčebných zařízeních.

Tady všude nabízí velmi vysokou pevnost, odolnost proti smyku, poškrábání, jinému mechanickému poškození a chemickému zatížení, paropropustnost a nepropustnost vody, hygienu a bezpečnost, nekonečné množství aplikací a flexibilitu v konečném provedení estetického vzhledu podlahy. Díky systému litých podlah Thomsit může architektura udělat výrazný inovační krok k jedinečným podlahám a to jak z hlediska estetického, tak i z pohledu parametrů a kvality. Thomsit tak umí nabídnout individualizovaný design podlah a systémové řešení pro široké spektrum aplikací a požadavků – od dekorativních přes průmyslové podlahy, a všude bez omezení v provedení, vzhledu a parametrech. Výše uvedené přednosti se velmi dobře uplatní i v oblastech, kde je zvlášť velký důraz kladen na design. Dekorativní vzhled, možnost vlastního designového návrhu podlahy v obchodním centru či v interiéru bytu nebo domu, mechanická a chemická odolnost, snadné udržování čistoty, bezpečnost, velmi nízká hmotnost, snadná realizace a dlouhá životnost – to vše dělá z podlahových systému Thomsit velmi přitažlivý produkt pro každého, komu záleží na vzhledově jedinečné a současně kvalitní a pro život maximální komfortní podlaze.

Úchvatnou ukázkou designových možností podlah Thomsit jsou realizace podlahové designérky Jeanet Hönigové. Pro zákazníky, kteří obdivují její dílo a přejí si ho vidět i na své podlaze, nabízí Jeanet Hönigová individuálně připravené a vyškolené realizační firmy, které umí připravit podlahu dle jejich mistrovských a inspirativních návrhů. Jeanet Hönigová nezačínala s podlahami - po letech studií a práce na poli grafického umění, komerčního designu, nábytku a módy hledala oblast uplatnění, která by byla přístupná širokým vrstvám veřejnosti. A originálním výsledkem jejího hledání se staly návrhy podlah. V současnosti dokáže i díky systémům Thomsit nabízet vskutku mistrovské „kousky“.

Kdy a proč jste se rozhodla specializovat se na návrhy podlah? „Po studiu a sledování práce na poli grafického umění, komerčního designu, nábytku a módy jsem hledala typ umění, který by zasáhl a oslovil široké publikum. To bylo v roce 1994.“

Pamatujete si na svoji první realizaci? „První podlaha, kterou jsem realizovala v roce 1994 pro veletrh v Paříži, měla 100 m2. Předtím jsem nikdy s polyuretanem nepracovala a nikdy jsem ani nedělala umělecké dílo takových rozměrů. Jakmile jsem začala, věděla jsem, že to je právě to, co chci.“

Jak byste svou práci charakterizovala? Jde o umění na podlaze? Co se skrývá za slovem floorstylist? „Vytváření podlah epoxidovými a polyuretanovými materiály mi dává příležitost kombinovat umění, design, dekoraci, interiér, architekturu a technologii, takže jsem vymyslela souhrnný termín floorstylist. Jsme zvyklí vnímat věci vertikálně a podlahy, které realizuji, působí na náš vjem horizontály nově. Podlahu denně potřebujeme k pohybu z bodu A do bodu B, takže proč i tu nenavrhnout s fantazií? Podlahy ve veřejných budovách, v divadle, na nádraží, na letišti, v restauraci, v muzeu, na úřadech užívá mnoho lidí, a ti všichni se mohou účastnit a radovat se z barev a vzorů.“

Převládají abstraktní motivy? „Mám ráda abstraktní a figurativní vzory, ale záleží na projektu, většinou si prostor sám řekne, co je do něj vhodnější.“

S jakými materiály pracujete? „Používám materiál vhodný pro splnění technických požadavků projektu. V minulosti to byl hlavně UV odolný polyuretan, nově pracuji také s epoxidovými materiály.“

Kde jste se setkala s materiály Thomsit? „Dosud jsem s ním pracovala v Turecku, dělali jsme projekt a fantastický showroom v budově společnosti Henkel, kde jsme chtěli ukázat paletu možností tohoto materiálu a zároveň i různé výtvarné možnosti, jež lze s těmito materiály dosáhnout.“

Jak konkrétně probíhá realizace? Pracujete podle předlohy, nebo máte jen vizi, kterou přímo přenášíte na plochu? Jak spolupracujete s interiérovým architektem? „Každý projekt je přesně připraven, po rozhovorech s architektem, projektovým manažerem, interiérovým architektem a vlastníkem budovy vypracuji různé návrhy na počítači. Motiv musí být jednoduchý, ale originální a jasný, a než začne realizace, je dobře připraven a probrán s klientem, během práce není čas řešit neočekávané věci. Je důležité najít rovnováhu mezi barvou, tvarem a povrchem, jde o výzvu kombinovat umění, technologii a daný produkt.“

Která z vašich realizací byla pro vás nezajímavější? „Všechny jsou fantastické a znamenají spoustu zábavy i výzev.“

Jeanet Hönigová vystudovala Ecole Supérieure d'Arts Graphiques et d'Architecture Intérieure/ESAG Penninghen. Následovala slavná pařížská designérská škola ESMOD (Ecole Supérieure des Arts et Tecniques de la Mode) a rok a půl dlouhá stáž na témže institutu v Tokiu. Zde se setkala se světem módy a designu, který jí ale neposkytl uspokojení, jež hledala. Proto se stala nezávislou umělkyní a pracovala na svém malování a kreslení – jasné barvy a výrazné linie se staly její obchodní značkou. V umělecké práci lze jasně rozpoznat vliv hnutí Cobra a zakladatele pop-artu Andy Warhola, nezapře ani základy školení v módě a designu. Její realizace se nacházejí v mnoha veřejných budovách, jako jsou stadiony, obchody, restaurace, hotely, prostory pro zaměstnance, pracovní prostory a obchodní centra v Evropě, USA a v Brazílii. K jejím klientům patří EXPO 2000, Philip Morris, E-TradeBank, Philips, Danone, McDonald’s, Bayer, Shell, T-online, BASF, ESCADA, Bayer.

Článek vznikl za podpory společnosti Ceresit.

 

Foto: eArch

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři