Recenze knihy Škola kreslení a modelování pro architekty

Knihu čtvercového formátu napsala Mo Zell, která vystudovala architekturu na prestižní univerzitě Yale v New Yorku a také na University of Virginia. Během své kariéry vyučovala kreslení na spoustě odborných školách v USA a byla spoluzakladatelkou designérského studia Bauen Studio. V České republice tuto publikaci vydalo loňského roku 2009 nakladatelství Slovart.

Michal Čermák , 8. 3. 2010

Celá kniha je velmi nenásilně a přehledně zpracována. Pomocí barev je rozdělena do sedmi stěžejních kapitol od popisu architektonického jazyka přes skici, ortografii, axonometrii, perspektivu, rendering až po přístup architekta ke své profesi. Jednotlivé články jsou podpořeny zamyšlením nad podstatou a účelem dané problematiky, kapitoly na sebe logicky navazují, i když je možné bez problémů otevřít jakoukoli podkapitolu dle zájmu a začít u ní. Dokonce stačí otevřít libovolnou stránku a přečíst si jen odstavec ke konkrétnímu obrázku, aby se člověk naučil něco nového.

Přestože je kniha pojata jako učebnice pro začínající a budoucí architekty, neobsahuje naštěstí sáhodlouhé nudné články, což výrazně podporuje její flexibilní použitelnost. Velmi se mi líbily dodatkové informace rozšiřující danou problematiku – např. tipy, stručná biografie slavných architektů, názorné příklady z jejich praxe, odkazy na knihy a internetové stránky, apod. Aby autorka vytěžila ze stránek maximum, přidala nakonec časovou přímku stěžejních architektů od 14. stol. do dneška, slovník pojmů, kontakty na architektonické organizace a na školy, na kterých lze v ČR architekturu studovat.

Informace jsou podány velmi komplexně s vhodným grafickým doprovodem, takže knihu mohu s čistým svědomím doporučit jako příručku budoucím i současným studentům architektury, ale i lidem se zájmem o tento obor nebo o zobrazovací či modelovací techniky. Je praktická a oproti klasickým fádním knihám věnovaným architektonickému kreslení a modelování rozšíří čtenáři obzory ze široka. Bezkonkurenčně je přínosnější než skripta známých českých škol architektury.

Tuto knihu je možné koupit v e-shopu

Název knihy Škola kreslení a modelování pro architekty

Autor Mo Zell