Zastávky pražské veřejné dopravy v novém designu. IPR vypisuje soutěž

Pátek, 9. Březen 2018 - 17:05
| Napsal: | Zdroj: Tisková zpráva

Praha hledá novou podobu zastávek městské hromadné dopravy. Tento krok navazuje na vyhlášení vítěze na novou podobu pražských laviček, odpadkových košů a stojanů na kola. Cílem města je vytvořit vlastní design, který vychází z prostředí Prahy. Zastávka by měla nejen chránit před nepříznivým počasím, ale i zjednodušit cestujícím orientaci a mít atraktivní design. Řízení vyhlašuje Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) spolu s Magistrátem hl. m. Prahy, zájemci se mohou hlásit do poloviny dubna.

IPR vypisuje soutěž na nové zastávky hromadné dopravy v Praze. Zdroj: IPR
Fotoalbum: 

„Jsem ráda, že nezahálíme a pokračujeme v kultivaci veřejných prostranství v Praze a po lavičkách, odpadkových koších a stojanech na kola, vybereme nový vzhled i pro zastávky. Výhledově by mělo proměnou postupně projít až 2 000 zastřešených zastávek a já věřím, že se nám podaří najít takový design, který bude citlivý, moderní, ale přitom vkusný a nadčasový,“ říká Adriana Krnáčová, pražská primátorka.

Nová zastávka by kromě základních funkcí, jako je ochrana před nepříznivým počasím, měl usnadňovat cestujícím orientaci na zastávce. Jednoduchá údržba, odolnost vůči vandalismu nebo universální a nadčasový design jsou další požadavky, které bude odborná komise hodnotit při výběru finalistů a vítěze. Výměna stávajících zastávkových přístřešků a zábradlí, bude obdobně jako u vítězného setu lavičky, odpadkového koše a stojanu na kola, postupná. 

„Přednost budou mít zastávky, které potřebují okamžitou výměnu, nebo kde dosud vůbec nejsou. Už dnes známe přes 350 takových míst,“ vysvětluje Ondřej Boháč,
ředitel IPR Praha.

Jednací řízení s uveřejněním není na rozdíl od klasické architektonické soutěže anonymní. Výhodou tedy je, že komise, přizvaní odborníci a zadavatel mohou s účastníky při procesu komunikovat. Návrh zastávkového přístřešku a zábradlí je technicky náročnější, proto je k dosažení kvalitního návrhu nutná zpětná vazba, kterou řízení umožňuje. Řízení má celkem tři fáze: první fáze je vyhlášení, do druhé fáze postoupí nejlepších 3 – 6 návrhů. Ve třetí fázi, která je naplánovaná na listopad tohoto roku, bychom měli znát vítěze.

Pro více informací navštivte stránky soutěže.

Podoba zastávky veřejné dopravy na Karlově náměstí v Praze z roku 1936

Podoba zastávky veřejné dopravy na Karlově náměstí v Praze z roku 1936