Zdeněk Lukeš | Dvě pozvánky a pavilony na EXPO
Dnes začnu dvěma pozvánkami: Tento čtvrtek budu mít v Grand café Orient v kubistickém domě U Černé Matky Boží reprízu přednášky o moderních kostelech v Praze a v sobotu se koná druhá letošní Psí vycházka.
Zdeněk Lukeš , 9. 6. 2010
Dnes začnu dvěma pozvánkami: Tento čtvrtek budu mít v Grand café Orient v kubistickém domě U Černé Matky Boží reprízu přednášky o moderních kostelech v Praze (od historismu po současnost). Začátek je až v 21 hodin, lístky nutno zakoupit předem v kavárně.
Název:
Modrní kostely v Praze (od historismu po současnost)
Kdy: 10. 6. 2010; 21:00
Kde: Grand café Orient v kubistickém domě U Černé Matky Boží
Druhá jarní Psí vycházka se koná tuto sobotu od 10 hodin. Sraz je na konečné tramvaje v Podbabě (tam, co je hotel International /dnes Crowne Plaza/). Budeme se procházet v oblasti dejvické Pobaby. Ovšem koná se, pouze pokud nebude pršet. Pozor, z Vítězného náměstí od stanice metra Dejvická tam teď jezdí tramvaj 36. Od Špejcharu nebo z Hradčanské na Vítězné náměstí se musí busem X26 a dále tou 36.
Název:
Psí vycházka: Podbaba
Kdy: 12. 6. 2010; 10:00
Kde: konečná tramvaje na Podbabě
Dnes navážu na Architekturu z před dvou týdnů (viz zde) a představím – alespoň zvenku a narychlo pár zajímavějších pavilonů na EXPO 2010 v Šanghaji. Český si nechám na někdy příště. Chválil jsem tu zejména britský, dánský a saúdskoarabský pavilon. Zajímavý je korejský (mám na mysli samozřejmě jihokorejský) s písmenky na fasádě – připomíná velkou stavebnici. Tvarově krásná je finská mísa, francouzský zase obepíná dřevěná síť. Japonský je takový blobovitý z růžového plastu. „Prořezaný“ švédský připomíná dekonstruktivistické kreace Daniela Libeskinda. Slovenský mne ničím neupoutal, ani tím velkým svidříkem. Německý připomínal nějakou zbraň, i tou vojensky nazelenalou barvou. Ale večer vypadal hezky, anžto byl transparentní. Norský byl zvláštní – jakýsi stan na dřevěných konstrukcích s lidovým ornamentem. Velmi hezký byl španělský pavilon, pokrytý jakýmisi rohožemi. Jednoduchý byl irský s prosklenými stěnami. Číňani měli největší objekt – červenou obrácenou pyramidu. Prostě každý stát se snažil něčím upoutat, ze stylů tu bylo snad vše: organika a bloby, dekonstruktivismus, minimál, struktury, doznívající postmoderna i jakýsi arabský historismus.
Psáno pro Neviditelného psa