Jedná se o návrh učebny stavebnicového typu, která se nachází v Athénách a je navržena tak, aby byla schopna odolat jak zdejšímu klimatu, tak zemětřesením, která jsou v této oblasti častým jevem. Je umístěna ve školách, které přestože se nacházejí blízko epicentra zemětřesení, neutrpěly žádnou škodu. Školy se tak proměnily v místo radosti a naděje pro děti, které byly zemětřesením postiženy.
Dvě školy byly zapojeny do těchto diskuzí: Základní škola Filothei v Athénách a základní škola z Marousi, taktéž v Athénách (děti ve věku 8, 10 a 11 let). Diskuze týkající se učebny byly pak základem kurikula třídy.
Návrh
Design učebny byl navržen tak, aby uspokojil dvě základní potřeby:
Umožnění a podporu vzdělávacího procesu
Vytvořit pro děti a komunitu postiženou zemětřesením místo vhodné k jejich rehabilitaci.
Učebna se skládá ze dvou částí, které dohromady mají tvar písmene L. Každá z nich má rozdílnou velikost a je jinak vysoká. Mohou dohromady tvořit jeden prostor, anebo mohou být využity zvlášť, díky zdem, kterými je možno pohybovat. Otevřené prostory a nábytek jsou důležité elementy tohoto celku, jelikož jsou brány jako učební pomůcky, které mohou přispět ke zlepšení vzdělávacího procesu.
Vhodnost projektu
Celkový postoj k projektu se odvíjel od tradičních architektonických konceptů. Stavba byla navržena tak, aby došlo k její integraci s prostředím, především pak klimatem místa, kde se nachází a architekturou okolních budov. Důležité také bylo snížení výdajů na stavbu a údržbu.
K tomu, aby projekt byl maximálně vhodný pro svůj účel a byl v souladu s prostředím se vychází z následujících principů:
Jednoduchá forma a technologie
Využití místních materiálů a výrobců kdekoliv to bude možné
Snížení energetických nároků budovy a to především ve vztahu k ventilaci, vytápění, chlazení, osvětlení a vody
Společenská udržitelnost