Architektura /

Prezentace k uvedení Autodesk Architectural Desktop 2006

Během prázdninových měsíců byla na trh uvedena česká verze Architectural Desktopu 2006 včetně doplňku pro podporu českých norem DT+ 2006. Na měsíce říjen až listopad je připravena série seminářů autorizovaných partnerů Autodesku, kde se na tuto novou českou verzi můžete přijít podívat. Tyto semináře nejsou zaměřeny pouze na Architectural Desktop, ale uvidíte i další produkty z dílny Autodesku, nejen pro stavebnictví.

EARCH.CZ , 3. 10. 2005

Přihlásit se na semináře můžete zde.Pro ty kdo Architectural Desktop 2006 neznají přidáváme informace o tomto produktu a novinkách v aktuální verzi.Autodesk Architectural Desktop 2006Přizpůsobuje AutoCAD architektům a stavebním projektantům, zapadá do jejich stávajících pracovních postupů a zajišťuje vynikající produktivitu projektování i vytváření výkresové dokumentace v prostředí založeném na AutoCADu. Výkonné a efektivní funkce můžete implementovat postupně ve vlastním tempu. V prostředí AutoCADu používáte tradiční metody kreslení, které máte stále k dispozici, ale nyní využitím inteligentních stavebních objektů vytvoříte výkresovou dokumentaci v Architectural Desktopu rychleji a zautomatizujete únavné úlohy sladění této dokumentace.Architectural Desktop nabízí knihovny s tisíci připravených reálných stavebních objektů, ze kterých si může projektant vybrat. Tyto inteligentní stavební objekty, jako jsou dveře, zdi nebo okna, se chovají podle vlastností z reálného světa a automaticky se aktualizují podle prováděných změn projektu. Každý objekt ví, jak se má chovat v různých typech zobrazení či měřítkách. Pokud architekt bude pracovat v půdorysu, budou se mu všechny objekty zobrazovat podle českých standardů a norem. Pokud bude pracovat v jiném pohledu nebo v 3D modelu, budou podle toho i jinak prezentovány jednotlivé objekty. Každý objekt můžete upravovat přímo na místě ve svém pracovním prostoru. Místo procházení mnoha dialogů tak pouze vyberete objekt a změníte parametry pomocí inteligentních uzlů, pomocných přechodných kót a dalších úprav na místě. Každý objekt má samozřejmě i negrafické parametry a materiály. Architekt má tak v každém okamžiku zajištěn přístup k těm správným tabulkám a specifikacím. Stavební objekty udržují inteligentní vazby mezi sebou a stavební model se tak stává společnou množinou dat, ze které se generují výstupy projektu – půdorysy, řezy, pohledy a výkazy – takže vždy, když nastane nějaká změna, tyto dokumenty se také adekvátně změní. Informace použité v modelu se používají pro generování všech dokumentů projektu, což zajišťuje vyšší kvalitu koordinace a konzistence projektu. Navíc mohou být tyto informace používány opakovaně v průběhu celého životního cyklu stavby pro další účely, jako jsou tabulky výkazů a stanovení množství materiálů.Projekty v ADT mohou být velice rozsáhlé. Dají se vytvářet rodinné domky i obrovské administrativní komplexy. Koordinace projektu je zajištěna přes správu souborů a podlaží — intuitivní a praktický systém pro automatickou správu výkresů a přesné složení a prohlížení vašich návrhů. Na počátku projektu stačí nastavit vlastní strukturu projektu a ADT za vás bude automaticky provádět správu všech vazeb mezi soubory. Budete-li chtít například vytvořit 3D model, pak Architectural Desktop automaticky spojí jednotlivá příslušná podlaží, pohledy, řezy apod. a vytvoří kompletní prostorový model i s tabulkami výkazů.Pro snadnější 3D renderování a animaci obsahuje ADT aplikaci VIZ Render s plně automatizovaným propojením dat. VIZ Render, navržený speciálně pro 3D architektonickou vizualizaci, odvozuje svoji technologii ze softwarových produktů Autodesk® VIZ a 3ds max™. Po vytvoření stavebního modelu otevřete jedním kliknutím svůj model v rozhraní VIZ Render, kde můžete provést renderování, animaci nebo jednoduše prozkoumat různé návrhy materiálů, osvětlení apod. A protože všechno je vázané na model budovy, tak jakákoliv změna v modelu se projeví ve vizualizacích ve vašem VIZ Renderu. Světlo je klíčem pro definici prostoru a formy. S technologií renderingu globálního osvětlení se vám podaří zachytit nepatrné světelné efekty jako rozptýlené světlo, jemné stínování a odrazy barevnosti, které oživí prezentace překvapivou realističností. Pro dosažení kvalitních výsledků nemusíte být počítačový expert — prostě nastavíte osvětlení přesně tak, jak byste to udělali ve skutečnosti.ADT 2006 upravený pro potřeby českých a slovenských architektů a stavebních projektantů zahrnuje nejen jazykovou lokalizaci (poprvé kompletně lokalizovaný včetně tištěné základní příručky), ale také vlastní české rozšíření, zohledňující místní standardy a normy. Toto rozšíření (dodávané samostatně pod názvem DT+) obsahuje mimo úprav a nastavení zobrazení jednotlivých stavebních objektů také vlastní knihovnu předmětů vnitřního a vnějšího vybavení, knihovny konkrétních stavebních výrobků a v neposlední řadě také nové funkce, které rozšiřují funkčnost a zefektivňují použití Architectural Desktopu.Novinky verze 2006Vylepšení a novinek v ADT 2006 je mnoho, takže pouze některým se budeme věnovat detailněji a ostatním pouze krátce.Editace v pohledu – dovolují vybrat určitý objekt nebo objekty a na přechodnou dobu si je zafiltrovat a podívat se na ně ve vhodnějším pohledu pro případné úpravyObvodové pláště lze lépe editovat na místě, lze převádět plochu 3D objektu na obvodový plášť a okno, dveře, okenní sestavu přidávat do výplně pláště podobně jako do stěnyDatabáze klíčových poznámek a detailů lze editovat přímo z prostředí ADTObjekty se dají převádět z jednoho na druhý se zachováním rozměrů a řízením správy hladin (okno na dveře, prostor na desku apod.)Nové nástroje AEC úprav – pole, pravidelné rozmístění, umístění do středu, nová definice polohyPrůvodce vytvářením popiskyNové značky přerušeníČistá/hrubá/užitná plocha u prostorTémata zobrazení – umožňují prezentovat data projektu graficky dle zvolených negrafických informací z objektů . Například barevně prezentovat prostory dle plochy nebo využití, barevně prezentovat požární odolnost prvků atd.Konstrukční prvky se snadněji umísťují do projektu, drží si vazbu mezi sebou a profil konstrukčního prvku se definuje výrazně jednodušeji.Podpora 3D DWFPřenášení materiálů z VIZ Render do ADT a snadnější individuální přiřazování materiálů objektůmPodpora relativních cest ve správci projektuPřímé úpravy objektů v dialogu Správce stylů a podpora projektových standardůPřenášení definic zobrazení mezi výkresy tažením myši ve Správci zobrazeníMožnost definice palet nástrojů a katalogů navázaných na projektVytváření katalogů, palet a nástrojů z DWG souborůSpráva projektových standardů – umožňuje pro projekt definovat soubor nebo soubory, které určují a řídí standardy používané v celém projektu. Jedná se o standardy stylů objektů a dokumentace a také o standardy reprezentací zobrazení. Jakákoliv změna ve standardním stylu je v závislosti na nastavení přenesena automaticky, poloautomaticky nebo manuálně do celého projektu. Nebo naopak, změna stylu v určitém výkresu je opravena dle projektových standardů nebo je možné tuto změnu do projektových standardů přenést.VIZ Rendr obsahuje novou funkci na uložení stavu scény, které dovolí uložit nastavení materiálů, světel, pozadí apod. Tyto stavy scén je pak možné vyrendrovat další novou funkcí – Dávkový rendr – která umí najednou vyrendrovat různé pohledy kamer a jim přiřazená nastavení scény.Výpočet radiosity ve VIZ Rendr je rozšířen o adaptivní dělení sítě a 2D prvky převedené z ADT/Civil 3D lze rendrovat pomocí nového modifikátoru Render Spline.

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři