Zdeněk Zavřel uveden do funkce děkana FA ČVUT v Praze
Nový děkan pražské Fakulty architektury ČVUT ing. arch. ir. Zdeněk Zavřel byl 1. února 2006 uveden do své funkce. Architekt Zavřel působil doposud v Nizozemí, kde v posledních 25 letech postavil se svou kanceláří Atelier Z v Rotterdamu řadu bytových a veřejných staveb. K jeho nejznámějším projektům patří České Centrum v Paříži, přestavba Nizozemské ambasády v Praze a ještě nedokončená Nizozemská ambasáda v Accře /Ghana/.
EARCH.CZ , 3. 2. 2006
Zdeněk Zavřel kandidoval na děkanas následujícím volebním programem:FAKULTA ARCHITEKTURY 2006 - 2009 (velmi předběžný program změn ve škole)Změna kurzuRozvoj fakulty po dobu funkčního období: Škola architektury 21 století - výchova inženýra / umělce - škola v otevřeném světěTok informací je 100x větší než v době výchovy generace pedagogu...Nová definice disciplíny: architektura, urbanismus, památková péče...Nutné změny ve zkostnatělé (vertikální) struktuře školy...Vyjasnit vztah ke Stavební Fakultě...Podíl výzkumu a výuky... (bydlení, uzemní plánovaní, energie, stavební legislativa ...), vlastní publikacŠkola by měla být :místem koncentrace a reflexe - klid pro studium, osobní přístup (tváře v davu..)místem kreativních impulsů - dílna, IT up to date, přednášky, workshops místem společenského střetu - diskuse, projekty na bolavých místech,mezinárodní spolupráce...místem, kam je možno se vracet - postgradual, info pro absolventy...aktivním hráčem> role Fakulty navenek> témata pro společenskou debatu ...Představa o profilu absolventa fakulty (inženýra architekta) :má globální znalosti jednotlivých disciplínsamostatné koncepční myšlení umí formulovat problém a hledat jeho řešenímá tvořivý a pozitivní přístup k věci a zná hranice svého talentuví zhruba, co ho čeká v praxiOrganizace ateliérové tvorby: organizace je kreativní chaos s měnícími se pravidlyvedení ateliéru je v rukou vyhraněných osobností (max. ? let)princip cirkulace . . .měření kvality ...?samostatnější přístup studentů k formulaci cílu výchovyzkrátit periody: analysa / concept / rozpracování návrhuděkan - masterclass ?Studijní program a jeho další rozvoj: ba-ma systém; vazba na mezinárodní vztahy...obsah bakalářského studia - možnosti uplatněníspecifika "master degree" - titul inženýrarůzné diplomní obory ???strukturelní spolupráce s jinými školami - nový impuls A, O, US, CH, NLKomunikace děkana (vedení školy) se studenty :děkan dává škole tvář navenek, je obklopen aktivním teamem (vedení školy)transparantní škola na demokratickém principu. ...děkanovou úlohou je vytvářet maximální prostor pro své kolegy a pro studentypodílí se specifickou formou na výuce - spec. projekty / workshops / cestykomunikace via websites, pravidelný info bulletinHodně štěstí, pane děkane.