Studio EYELEVEL vytvořilo variabilní prodejnu Footshop v pražském Vnitroblocku

Úterý, 13. Listopad 2018 - 19:16
| Napsal: | Zdroj: Reklamní sdělení

Mezinárodní designérské studio EYELEVEL navrhlo novou podobu pražské prodejny českého lídra ve světě tenisek. Prodejna Footshop se nachází v multifukčním prostoru Vnitroblock v Praze-Holešovicích, který vznikl rekonstrukcí bývalé továrny. Díky variabilnímu návrhu může prodejna sloužit také k pořádání kulturních akcí.

Redesign interiéru prodejny Footshop v pražském prostoru Vnitroblock, studio EYELEVEL. Zdroj: Footshop
Fotoalbum: 

Česká společnost Footshop zaměřující se na prodej lifestylových tenisek v současnosti provozuje tři kamenné prodejny. V Praze dříve sídlil ve funkcionalistické budově Orco (původně budova Elektrických závodů) ze 20. let minulého století u stanice metra Vltavská. Vzhledem k plánované rekonstrukci se však musel obchod přestěhovat a nové místo našel v kreativním prostoru Vnitroblock v dolních Holešovicích, který tým stojící za známými podniky Radlická kulturní sportovna nebo Kavárna, co hledá jméno vytvořil v objektu bývalé továrny.

Náplň Vnitroblocku je pestrá – najdeme zde kavárnu, taneční studio, galerii, malé kino nebo multimediální prostor. Vnitroblock se navíc táhne mezi ulicemi Tusarova a Dělnická, čímž vytváří atraktivní městský prostor. Podoba interiéru zároveň nijak nepotlačuje původní industriální charakter budovy. Přímo naopak. Stěny tvoří odhalené cihlové zdi, prostorem prochází technické rozvody a přiznaná je také ocelová konstrukce s oprýskaným zeleným nátěrem.

Z této atmosféry vychází i návrh nové prodejny Footshop. Cílem mezinárodního studia EYELEVEL, které ve světových metropolích navrhlo například obchody značek Adidas, Nike, Starbucks nebo Dior, bylo prodejnu pojmout jako otevřený prostor, který navazuje na své okolí. Stěny tak tvoří jen lehké subtilní boxy z černě lakovaného kovu umožňující vystavenému zboží lépe vyniknout. Směrem ke kavárně pak regály pokrývají průhledné polykarbonátové desky, které umožňují prohlédnout celým interiérem prodejny. 

Části vitrínové stěny lze také snadno otočit o devadesát stupňů, což umožňuje propojení interiéru prodejny s okolím a vytvořit otevřený prostor pro pořádání různých kulturních akcí a workshopů. Díky tomu prodejna Footshopu lehce zapadla do celkového konceptu Vnitroblocku, který tvoří v Čechách ojedinělý podnik, kde si při prohlížení nových tenisek můžete dát kávu nebo drink a přitom si ještě prohlédnout aktuální výstavu.