Architektura /

Výstava skupiny Kamera skura a Kunst-Fu SUPERSTART

Do 3. března 2004 se návštěvníkům galerie Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze na náměstí Jana Palacha 80 v Praze 1 představuje ostravsko-brněnsko-pražská skupina Kamera Skura a bratislavská skupina Kunst-Fu se svým společným projektem SUPERSTART

EARCH.CZ , 12. 2. 2004

SUPERSTART je reprízou úspěšné výstavy, která proběhla v rámci česko-slovenského pavilonu na 50. ročníku Benátského bienále. Čeští příznivci současného výtvarného umění tak dostávají příležitost přiřadit se k více než 200 tisícům diváků, kteří toto dílo shlédli v Benátkách. Vedle úspěchu u široké divácké veřejnosti vyvolal projekt Superstart také zájem odborných kruhů a médií, což dokládá celá řada pozitivních reakcí uveřejněných v mezinárodních denících (Der Standard, The Jerusalem Post, Le Monde apod.) a specializovaných uměleckých periodikách (Praesens, Kunstforum, ArtEon apod.). Po pražské zastávce bude prezentace projektu Superstart pokračovat v Bratislavě a díky zájmu zahraničních galeristů a kurátorů také v dalších evropských městech (Budapešť, Feldkirch, Frankfurt nad Mohanem).Tvůrčí strategie Kamery skury a Kunst-Fu jsou si v mnohém blízké a obě také sehrávají příbuznou roli na současné české, respektive slovenské výtvarné scéně. Základní charakteristikou jejich uměleckých aktivit je snaha o důslednou integraci různých společenských a kulturních aspektů do obsahové i formální struktury uměleckého díla. Skupina Kamera skura začala svoji práci rozvíjet v polovině devadesátých let minulého století na Ostravsku. Tento region České republiky je poznamenán dlouhodobou důlní i průmyslovou činností a v současné době prochází bolestnou hospodářskou restrukturalizací. Hluboké ekonomické protiklady včetně sociálního napětí, které je průvodním jevem této restrukturalizace, stále ovlivňují podobu uměleckých projektů Kamery skury, a to přesto, že skupina svůj dosah postupně rozšiřuje.Základní orientace uměleckého projektu Kunst-Fu vychází ze zkušenosti se specifickým duchem východního Slovenska. V této oblasti se střetávají odlišné náboženské a národnostní vlivy slovenské, rusínské, ukrajinské i polské. V jejich rámci výtvarné umění stále sehrává roli dominantního prvku v procesu kulturní a etnické identifikace. Určujícím vizuálním znakem projektu Superstart je stylizovaná postava Ježíše Krista cvičícího na kruzích. Jeho výkon je naprosto precizní, téměř nadpozemský. Na závěr sestavy Ježíš strnul v efektním rozporu. Diváci skandují a vlní se v emotivním vytržení. Popruhy Ježíšových kruhů mizí kdesi v temnu hvězdné oblohy.galerie Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Prazenám. Jana Palacha 80, Praha 1Výstava je otevřena denně od 10-18 hodin mimo neděli.www.galleryartfactory.czpůvodní článek k moderního umění – Bienále v Benátkách>> cvičící Ježíš Kristus v česko-slovenském pavilonu

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři