Designové nakupování

Pátek, 20. Únor 2015 - 0:00
| Napsal: | Zdroj: Autorská zpráva

V zimě loňského roku vnikly v Praze dvě prodejny luxusního bio-hovězího masa. Pro vybrané zboží bylo třeba vytvořit i odlišné prostředí, jež dotváří firemní tvář. Barvy společnosti se odráží jak v exteriéru, tak interiéru těchto prodejen. Jednoduchý design vás neruší při nákupu, současně ho však vnímáte jako jeden z výrazných prvků těchto luxusních řeznictví.

AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, interiér - foto © Olga Pokorná
Fotoalbum: 
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Concept Store, Havelská, exteriér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, interiér - foto © Olga Pokorná
AA Atelier, Olga Pokorná - Meat Point Full Store, Pankrác, exteriér - foto © Olga Pokorná
Katalogový list: 
Autor Olga Pokorná
Ateliér AATELIER
Světadíl Evropa
Země Česká republika
Město Praha
Datum projektu 2014
Datum realizace 2015
Poznámka

- Spolupráce: Corporate Identity, komplet grafika (polepy skla, beefcut) - Yan. J. Bulka
- Meat Point Concept Store Havelská: Prodejní plocha 20 m2, Meat Point Full Store Pankrác: Prodejní plocha 39 m2

Meat Point Concept Store Havelská a Full Store Pankrác

Menší z prodejen – Meat Point Concept Store – se nachází v centru Prahy v Havelské ulici. Výrazným prvkem interiéru tohoto prostoru je španělská dekorativní dlažba Hydraulic Apavisa. Dalším nepřehlédnutelným prvkem jsou vestavné chladící regály, které právě díky tomu, že jsou součástí stěny, nijak nenarušují čisté linie interiéru a prezentují vystavené porcované maso spíše jako exponáty v nějaké galerii.

Z opačné stěny pak naopak vystupují regály na víno a delikatesy s dekorem dřeva. V čele obchodu se nachází malý prodejní pult provedený v efektním lesklém povrchu a kombinaci barev černé a zelené. Tohoto efektu je dosaženo použitím černého skla s podsvícenou grafikou. Tento ústřední prvek prostoru kontrastuje se zbylým řešením prodejny, kde jsou použity světlé barvy, laminátové dřevotřískové desky s dekorem dřeva a veselá přívětivá grafika symbolická pro prodejny Meat Point.

Po prodejně v Havelské ulici následovala realizace prodejny Meat Point Full Store na Pankráci. Tento obchod funguje jako plné řeznictví, což ovlivňuje odlišný přístup návrhu interiéru, především jeho menší dekorativnost než v prodejně v Havelské ulici. Uspořádání prostoru je dáno umístěním hlavního chladícího pultu ve střední části místnosti. Pult je orientován ke vstupním dveřím vstříc zákazníkovi. V prostoru našla místo také chladící skříň na suché zrání masa, regál na víno a delikatesy.

Uspořádání prostoru, osvětlení a celkový design interiéru respektují nároky hygieny např. použitím maloformátového obkladu v celé části za hlavním prodejním pultem. Tato část se odlišuje od zákaznické části obchodu i svou barevností – černý obklad koresponduje s barevností prodejního pultu, na kterém je opět použito lesklé černé sklo s akcenty zelené. Podlahu tvoří velkoformátová světlá dlažba, která ladí se světlými odstíny obkladu stěn v dekoru dřeva v zákaznické části.

Nové prodejny Meat Point svým designem svěžích, praktických a nezaměnitelných interiérů dotváří značku prodejen s luxusním bio-hovězím masem.

Společnost MeatPoint nabízí kvalitní vyzrálé bio hovězí maso pocházející z masných plemen Aberdeen Angus, Simentál a Český strakatý skot, která jsou chována na volné pastvě na úpatí Krušných hor v příjemném prostředí eko farmy. Mladí býčci a jalovice jsou poráženi zhruba ve 2 letech stáří a maso je následně zpracováváno na vlastních bio jatkách.


Hovězí maso potřebuje vyzrát, aby zkřehlo a plně rozvinulo svou chuť. Po porážce se nechává maso 14 dní odvěsit ve speciálních chladících boxech a po té následují dva způsoby zrání:


Suché zrání (staření) - Zráním na sucho se docílí nejlepší chuti a křehkosti masa. Po odvěšení je rozbourané maso v jednotlivých šálech či čtvrtích volně vyvěšeno v chladících boxech při teplotě 0 -1 ºC dalších 5 – 6 týdnů.

Mokré zrání - Po odvěšení je maso rozbouráno na menší anatomické části a vakuově zabaleno, čímž se zabrání styku se vzduchem. Tímto typem balení se prodloužuje trvanlivost, ale současně se neomezuje proces zrání, který i nadále pokračuje ve vakuu. Takto zpracované maso zraje v chladících boxech dalších 4 -5 týdnů při teplotě od 0 do 2 ºC.