Praha zvažuje rekonstrukci Libeňského mostu na čtyřproudou komunikaci
Hlavní město zřejmě plánuje rekonstrukci Libeňského mostu, při které by měl být most rozšířen z 21 na 26 metrů. To je jen o 70 centimetrů méně než šířka Nuselského mostu. Vyplývá to z podkladů ke stavebnímu řízení, které město zveřejnilo na úřední desce. To se ale nelíbí sdružení Auto*Mat, které usiluje o zklidňování dopravy v Praze. Podle něj navazující ulice nemají kapacitu na to, aby pojaly více aut. Podle radního Radovana Šteinera ale město dosud nerozhodlo, jakým způsobem bude most rekonstruován.
EARCH.CZ , 24. 7. 2009
O opravě mostu, který v roce 2002 poškodila povodeň, se mluví už několik let. Na rekonstrukci Libeňského mostu byly už před časem vypracovány tři studie. První počítala s jednoduchou rekonstrukcí, druhá s opravou včetně mostní konstrukce, třetí navrhovala v podstatě stržení mostu a postavení nového rozšířeného, jehož součástí by byla i cyklostezka. Základní varianta rekonstrukce by stála asi půl miliardy korun. O tom, kterou variantu město zvolí, dosud nebylo podle Šteinera rozhodnuto. To tvrdí i mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK) Šárka Divišová. Podle ní město na to ani dosud nevyčlenilo žádné finance. Letošní rozpočet města totiž s rekonstrukcí nepočítá, TSK ale požádala magistrát o dodatečnou dotaci, aby práce na Libeňském mostě mohly začít ještě letos.
Sdružení Auto*Mat se domnívá, že z podkladů ke stavebnímu řízení je jasné, že se má most "proměnit v dálnici". Místo jednoho jízdního pruhu totiž údajně mají být v každém směru dva. Sdružení vadí také to, že se v projektu nemluví o místech pro cyklisty, naopak se navrhuje zúžení chodníků. Upozorňuje na to, že na pruhy pro cyklisty se zapomnělo také při rekonstrukci Štefánikova mostu, který byl otevřen v roce 2007.
"Projekt omezuje chodce a zcela ignoruje cyklistickou dopravu. Snad ještě horší je však plánované zdvojnásobení kapacity mostu pro automobily. Jak ukazuje severojižní magistrála, čtyři jízdní pruhy umožňují provoz až 100.000 aut denně. Kam by se ale tolik aut vešlo v ulicích Libně a Holešovic?," poznamenal mluvčí iniciativy Michal Křivohlávek. Sdružení proto dnes vyzvalo Šteinera, aby záměr vysvětlil a zasadil se o jeho změnu.
Libeňský most pochází z roku 1928. Byl navržen v kubistickém slohu podle projektu architektů Pavla Janáka a Františka Mencla. Samotná mostní konstrukce má délku 370 metrů, spolu se zemní rampou na holešovické straně pak 780 metrů, což ho činí nejdelším silničním mostem v metropoli.
sdv vju