Technologie / produkty

Novinky společnosti Oknoplast na mezinárodním veletrhu MADE Expo v Miláně

Ve dnech 17. – 20. 10. se na výstavišti v Miláně uskutečnil veletrh stavebních materiálů a hmot pod názvem MADE Expo. Mezi mnoha výrobci různých částí staveb se s jistou velkorysostí objevil i stánek polského výrobce plastových oken Oknoplast.

Jaroslav Sládeček , 4. 12. 2012

Tento výrobce se orientuje na vyšší třídu zákazníků a sází na preciznost provedení. Mezi jejich výrobky nalezneme nejen okna a dveře, ale vedle doplňků jako jsou rolety a okenice nabízí i celoprosklené stěny či zimní zahrady. Na veletrhu předvedli několik designových a technických novinek a vylepšení, která zaujmou především náročnější klienty. Alespoň s některými z nich se můžete prostřednictvím tohoto článku seznámit i vy.

Systém HST

Architekti rádi navrhují co největší okna a dveře. Do místnosti se dostává více světla a uživatel má pak větší kontakt s okolní krajinou. Nevýhodou takových řešení však bývá vysoká hmotnost a s tím související obtížnost při jejich obsluze. Firma Oknoplast přichází se systémem zavěšeného posuvu, který umožňuje pohyb s dveřním křídlem silou jednoho prstu.

Pokud je však klient ještě náročnější na usnadnění manipulace s dveřním křídlem, nabízí Oknoplast ještě vyšší model pod názvem HST Master, u kterého je použito motorového pohonu posuvných dveří. Ten je umístěn těsně nad zárubní a funguje obdobně jako například automatické dveře ve vlaku. Stačí jen mírně zatlačit a mechanika již udělá své.

Okno PRIVALIGHT

Jako mávnutím kouzelného proutku se díky této novince změní sklo průhledné na průsvitné. Stačí jeden stisk vypínače. Umožňuje to důmyslný systém, který využitím rozdílného elektrického napětí mění průhlednost plynného prostoru mezi skly. Řešení je to efektní a ve výsledku velice jednoduché, ovšem také podle toho příslušně nákladné.

Mezi dalšími novinkami, které jsou více ze soudku designérského než technického, je nutno vyzdvihnout návrh zvláštního systému okenní kličky, kterou je možné jednoduchým stisknutím vnořit do rámu okenního křídla, takže pak splývá s jeho rovinou a neruší.

Za zmínku také stojí nový systém Colorful – kdy barevný povrch imitovaného dřeva přechází až do oblasti styčných ploch křídel a rámu a tím se ještě více zdokonaluje iluze nápodoby dřeva.

Závěrem

Společnost Oknoplast se snaží prorazit na trhu především díky důrazu na vyšší kvalitu a komfort. To se jí úspěšně daří právě v Itálii a dalších evropských zemích. U nás je polské zboží stále ještě spojováno s ekvivalenty laciné a nekvalitní produkce, což je pro Oknoplast jistý handicap. Ten se snaží za všech sil vyvrátit a musíme uznat, že se jim to zatím daří. Jejich prezentace na veletrhu MADE Expo byla jasným důkazem toho, že patří mezi špičkové výrobce ve svém oboru.

Článek vznikl za podpory společnosti OKNOPLAST.

 

 

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři