Centrum zákaznických služeb Telekom Austria

Čtvrtek, 10. Květen 2012 - 2:00
| Napsal:

Nové call centrum společnosti Telekom Austria AG se nachází v areálu kanceláří a nabízí mimořádné pracovní prostředí.

Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Ateliér BEHF Architects
Světadíl Evropa
Země Rakousko
Město Vídeň
Datum realizace 2010

Návrh a inspirace

Kanceláře vznikly přestavbou původních prostor o rozloze 1800 m2 a mají prvotřídní vybavení pro svých přibližně 280 zaměstnanců. Návrh čerpá inspiraci ze základní urbanistické struktury. Řešení celého prostoru call centra sjednocuje zajímavým způsobem tři funkčně oddělené zóny, které zde sdílejí společný prostor a zážitek z něj. Každá z těchto zón má své specifické zaměření, což se také odráží v návrhu. Zóny jsou nazvány „ Central Park“, „Boulevard/Road“ a „Apartment/Studio“. Prostřední zóna, tzv. „ Central Park", plní funkci městského parku v centru hustě obydlené metropole. Je místem, kde si každý může odpočinout a načerpat sílu. Řada pracovních stolů pak svým uspořádáním připomíná bulvár a jednotlivá pracovní oddělení nazvaná „Studio“ zajišťují soukromí a prostor pro soustředěnou práci.

Rozhodnutí, motivace a funkčnost

Cílem bylo vytvořit nový typ call centra a ujmout se tak až dosud opomíjené práce na návrhu, který budovu pozvedne na vyšší úroveň a zhodnotí ji jak pro vlastníky, tak i pro uživatele budovy. S prostorem o rozloze 6.5 m2 na zaměstnance (!), vytvořil BEHF vzrušující prostorový zážitek s optimálním výsledkem. Pracovní stoly byly navrženy speciálně pro tento účel tak, aby byly prostorově úsporné a zároveň upravené pro dané pracovní potřeby zaměstnanců. Dalším konstrukčním principem bylo převedení nutných funkčních požadavků (jako jsou např. komplexní zvukové normy) do designu plného emocí. Příkladem toho jsou stěny, které nejenže jsou dekorovány potiskem s motivem zeleného parku, ale zároveň také slouží jako nejdůležitější akustické tlumiče celé budovy a jsou potřebné pro dosažení doby dozvuku stanovené podle úředních směrnic.

Materiály, principy a inovace

Vnitřní zařízení interiéru bylo na míru vyrobené v Rakousku, což je v souladu s ekologickými kvalitami tohoto projektu. Je to též důležitý aspekt z hlediska zhodnocování budovy, a to pro všechny zainteresované strany - zaměstnance, A1 Telekom a životní prostředí. Toto zhodnocení bylo také cílem od samého počátku návrhu této mimořádné stavby. Rozhodnutí o tom, že bude dána přednost rekonstrukci původního objektu před novou výstavbou, bylo po stránce ekologické i ekonomické smysluplné. Návrh je od základu ekologický a to se odráží i ve využívání obnovitelných materiálů a robustních povrchových úprav. Sociálně-kulturní a funkční kvality mohou být znovu objevené v dalších zařízeních a prostorách, které nabízí něco víc než jen nově vzniklé pracovní prostory pro zaměstnance. Umělecky sofistikované řešení nepodléhá žádným krátkodobým módním trendům, které se brzy stávají nepoužitelnými, a dodává funkčnosti celého projektu lidský rozměr a je tak i součástí celkového konceptu udržitelnosti.