Vila Šnek

Pondělí, 9. Březen 2015 - 0:00
| Napsal: | Zdroj: Autorská zpráva

Rodinná vila, jejíž interiér si hraje s plochami jako skládačka origami, poskytuje svým obyvatelům rafinovaná zákoutí a výhledy na Tokijský záliv.

Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Fotoalbum: 
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Takeshi Hirobe Architects, Villa Escargot - foto © Koichi Torimura
Katalogový list: 
Autor Takeshi Hirobe
Ateliér Takeshi Hirobe Architects
Světadíl Asie
Země Japonsko
Město Chiba
Datum projektu 2013
Datum realizace 2014
Užitná plocha 99.00m2
Zastavěná plocha 116.43m2
Plocha pozemku 1 860.00m2
Materiál
Poznámka

Fotograf: Koichi Torimura

Jak vměstnat vhodně mezi stěny prostor pro lidi? Začal jsem si naléhavěji uvědomovat tuto otázku, když jsem navrhoval budovu v prostředí obklopeném přírodou, než když šlo o objekt v obytné čtvrti. Proto jsem už od první návštěvy stavební parcely věděl, že budova jako taková by měla působit masivně a nezávisle.

Stavební parcela leží asi 200 metrů od pobřeží a je umístěna na kopci. V zadní části parcely je útes porostlý stromy, z přední části je na obzoru vidět Tokijský záliv. Projekt domu, který byl uvažován jako pohodlné místo pro trávení víkendů, byl vypracován s ohledem na okolní přírodní podmínky, i s ohledem na rozlehlý pozemek, jehož mělo být patřičně využito. Klient si také přál, aby i z druhého podlaží domu bylo vidět na moře a aby v domě bylo místo, které by umožňovalo orámovaný pohled na oblohu. Bylo tedy třeba počítat s vyšší konstrukcí.

Po vstupu do vstupního prostoru podél trojúhelníkové postranní stěny je výhled ven přechodně znemožněn a lidé se ocitnou ve vygradovaném světle. Do druhého podlaží stoupá skořepinová konstrukce a v prostoru je také umístěná koupelna ve tvaru půlkruhu. Cestou za světlem vzhůru vnímáte kontrast materiálů a před vámi se otevírá široký výhled na oceán. Když vstoupíte do obývacího pokoje, výhled je ještě komplexnější, a sice ve svislém směru vůči nebi. Po prostoru s vysokým, orámovaným pohledem, se výhled znovu hmatatelně zúží, a znovu se ocitáme za oblastí, kde je umístěná koupelna. Jednotlivé interiéry jsou na sebe napojeny, jako by byly melodiemi s cílem dosáhnout maximální harmonie.

A aby byla ještě zdůrazněna kontinuita povrchů, není konstrukce zevnitř přiznaná, a interiér je tvořený překližkovými deskami. Byl jsem přesvědčený, že použití těchto materiálů ještě vyzdvihne prostorové uspořádání tohoto objektu. Výsledkem je pak tvar,který připomíná šroubovicovou lasturu položenou na zemi.