Zlatá střecha nad Londýnem

Čtvrtek, 21. Červenec 2016 - 0:00
| Napsal:

Průčelí ze zlaté slitiny mědi označuje vstup do této školy v jižním Londýně, která získala několik architektonických ocenění, včetně vítězství v Architectural Review Schools Award v roce 2015. Měď také sjednocuje stávající nesourodé budovy, jak vysvětlují architekti Hayhurst and Co.

Hayhurst and Co., Akademie Pegasus – foto © Anthony Coleman
Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Autor Nick Hayhurst, Howard Miller, Anna Ludwig, Jonathan Nicholls, Andrew Ensslen
Ateliér Hayhurst and Co.
Světadíl Evropa
Země Velká Británie
Město Londýn
Ulice, číslo 410 Whitehorse Rd
PSČ CR7 8SB
Suma 5 200 000.00
Měna EUR
Datum projektu 2009
Datum realizace 2014
Materiál
Poznámka

Foto © Anthony Coleman

Přístavba akademie Pegasus ukrývá novou školku – 6 nových učeben, zvětšenou halu a nové vstupní i administrativní prostory, spojující dvě dříve samostatné školy. Projekt sjednocuje fragmentovanou lokalitu řadou dostaveb a přístaveb, které proplétají nové výukové prostory složitým uspořádáním stávajících budov.

Reagující střecha

Koncept „reagující střechy“ dává na vědomí strategii celé lokality ohledně revitalizace různých studijních prostředí a poskytuje řízené vnímání měřítka nových staveb. Miniaturní vrcholy školky napodobují viktoriánská střešní okna dětského pokoje. Tvoří okolí nového dvora, kde rodiče zanechávají a opět si vyzvedávají své malé děti.

Oproti tomu monolitický štít čelní fasády ze zlaté slitiny mědi odpovídá měřítkem veřejným budovám uliční linie. Měřítko těchto štítů se napříč lokalitou zvětšuje, roste v závislosti na věku dětí a definuje tvar místností pod nimi.

Spojujeme školy dohromady

Nová uliční fasáda spojuje obě školy dohromady pomocí linie střechy a masou viktoriánských budov na obou koncích, se zářezem uprostřed, vytvářejícím logický veřejný vstup do srdce školy. Výsledný tvar vede oko směrem k viktoriánské mládežnické tělocvičně, potvrzující svou nejlepší pozici ve skupině budov, tvořících průčelí školy.

Volba zlaté měděné slitiny šindelového opláštění průčelí odráží klíčovou občanskou roli školy. Projekt reaguje na pýchu samotné školy: vytváří budovu, která se deklarativně odlišuje od svých sousedů, oslavuje svou roli v širším společenství a poskytuje vzdělávací prostředí 21. století pro budoucí generace.

Další příklady použití mědi najdete na adrese www.copperconcept.org