Architektka Natalia Mielczarek-Prym navrhla interiér bytu v Polsku Foto: Mikołaj Dąbrowski
Architektura / interiér

Interiéru od polské designérky vládnou pastelové barvy a přírodní materiály

V bytě navrženém interiérovou designérkou Natalií Mielczarek-Prymovou převládají přírodní materiály a pastelové barvy. Proč nedá dopustit na kámen? Jaká je podle ní polská klientela? A na co se svých klientů před vytvořením návrhu ptá?

EARCH.CZ , 29. 12. 2022 / Advertorial

Natalia Mielczarek-Prym je polská architektka, která se od roku 2018 věnuje především interiérovém designu a vede vlastní studio Natalia M Projekty. Natalia Mielczarek-Prym ve svých projektech ráda kombinuje pastelové barvy s minimalistickým vybavením – jak ale sama říká, má ráda i starožitnosti. Interiéry provedené podle jejích návrhů jsou často plné kvalitních přírodních materiálů, jako je dřevo nebo kámen. To platí také u bytu, kterému dominuje modrý kuchyňský ostrůvek.

V interiéru bytu převládá oble tvarované vybavení, nechybí zde ani kámen, tentokrát hlavně mramor, kuchyňská deska je pak z tvrzeného kamene značky Technistone. „Věděla jsem, že mají rádi modrou barvu v interiéru, takže jsem ji plánovala použít v kuchyni. Když jsme se rozhodli otevřít půdorys a kuchyň a obývací pokoj se staly jedním prostorem, myšlenka dlouhého masivního ostrůvku přišla sama. Jsem ráda, že se tento nápad mým klientům líbil. Stal se srdcem tohoto bytu,“ popisuje Natalia Mielczarek-Prym.

Co vás na interiérovém designu baví nejvíce?

Natalia Mielczarek-Prym: Líbí se mi jedinečnost. Ráda v interiérech hledám osobnost člověka. Ráda se klientů ptám, co obvykle dělají po večerech, jestli často vaří nebo rádi hostí přátele a pořádají večírky. Miluji, když je design krásný a funkční zároveň. Když se v něm odehrává život, když snídáte, díváte se na televizi a usínáte ve společnosti dobrého designu. To je na něm to krásné.

Sledujete v designu nějaké změny oproti době, kdy jste s ním začínala?

Vnímám několik rozdílů, ale musím podotknout, že mluvím z vlastní zkušenosti. Především jsou zákazníci stále uvědomělejší. Sledují trendy podobně jako architekti. Kupují si časopisy, projíždějí Pinterest a Instagram. Vědí, co je trendy a chtějí to mít u sebe doma! Stále více si také uvědomují, že se tento úkol vyplatí svěřit profesionálovi. Řekla bych, že končí období, kdy si lidé myslí, že pro vytvoření interiéru nepotřebují nikoho. Začínáme si obecně jako společnost uvědomovat, že jsou věci, které jiní lidé umí lépe a přestali jsme o tom uvažovat jako o něčem trapném.

Je něco, co je typické pouze pro polský interiérový design, co v jiných zemích nenajdeme?

Řekla bych, že lidé v Polsku mají velký respekt k polskému vintage designu. Nebylo to tak vždycky, ale myslím, že teď je to takový nový trend mít doma něco starého – kus nábytku nebo alespoň nějakou keramiku. V Polsku máme spoustu skvělého polského designu z dob komunismu, ceny těchto kousků jsou stále vyšší a vyšší, ale pokud máte štěstí, můžete na bleším trhu stále najít opravdu levné poklady. Způsoby, jakými je lidé kombinují s moderním a minimalistickým designem, jsou opravdu svěží a inspirativní.

Foto: Natalia Mielczarek-Prym ve svých interiérech ráda kombinuje pastelové barvy s minimalistickými prvky

S jakým materiálem pracujete nejraději a proč?

S kamenem – pravá a syrová krása kamene mi přináší největší uspokojení. Kombinace chladu s útulností textilu a dřeva v interiéru dává neomezené možnosti aranžování. Myslím, že kámen zažívá velký návrat. Vyrábějí se z něj nejen desky, ale i celý nábytek, například konferenční stolky nebo kubaturní umyvadla. Stále častěji se s kamenem můžete setkat také na stěnách.

Mohla byste popsat cestu vašeho nedávného projektu?

Když mě klientka kontaktovala, řekla mi: „Nebudeme pro vás obtížní klienti, cítím, že jsme na stejné vlně.“ A byla to pravda. Na všechno v rámci této spolupráce vzpomínám v dobrém. Měla jsem štěstí.

Navrhovala jste všechny místnosti interiéru nebo jen kuchyň?

Navrhovala jsem celý byt. Kromě obývacího pokoje s otevřenou kuchyní také dvě ložnice a koupelnu. Vše jsem zařídila v pastelových tónech.

Foto: Interiéru vládnou kvalitní materiály jako dřevo nebo kámen

Proč jste na kuchyňskou desku použila Noble Olympos Mist (TechniStone)? Použila jste TechniStone i někde jinde?

Tvrzený kámen od společnosti Technistone se mi prostě líbí, patří k mým nejoblíbenějším. Stále mě překvapuje, jak dobře se hodí ke všem druhům designu. Bílý vzor na tmavším pozadí vypadá velmi jedinečně a jemně. Šedou barvu ve svých projektech nepoužívám často, ale tahle je tak hřejivá, že mě prostě chytla za srdce. Líbí se mi také Noble Calista – stejný nápad, jiný odstín. Doufám, že ji někdy použiji.

Odkud jste čerpala inspiraci?

To je velmi častá, ale zároveň velmi těžká otázka. Klienti si mě vybrali, protože se jim líbila moje předchozí práce. Takže jsem v tomto případě měla volnost řídit se svými instinkty. Všechno přišlo velmi přirozeně. Miluji pastelové barvy, jednoduchost a míchání stylů. Ráda sleduji práci svých oblíbených návrhářů, jejich projekty jsou pro mě velmi často velkou inspirací. A také − možná je to klišé − ale po cestování jsem vždy plná čerstvých nápadů.

Foto: Sama architektka říká, že lidé v Polsku mají respekt k polskému vintage designu a rádi ho kombinují s moderními prvky

Dostala jste nějakou zpětnou vazbu od svých klientů?

Samozřejmě! Líbí se jim to. Mám problém se s klienty po dokončení projektu rozloučit. Takže to prostě nedělám. Zůstáváme v kontaktu. Sleduji je na Instagramu a musím říct, že opravdu moc ráda vidím jejich běžné denní činnosti v těchto interiérech. Když jejich syn běhá všude možně nebo když mají návštěvu. Projekt si žije vlastním životem.

Použila jste materiál TechniStone i v jiných projektech?

Ano, už ve dvou – růžové a klasičtější zelené kuchyni s deskou Noble Carrara. V současné době pracuji na dalších dvou projektech s materiálem TechniStone.

Jak dlouho trval projekt od vizualizace po realizaci?

Tentokrát to bylo docela dlouhé čekání, téměř rok.

  • autor: EARCH.CZ *
  • publikováno: * 29. 12. 2022
  • zdroj: * Reklamní sdělení

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři