Architektura /

Soutěžní návrh na železniční uzel Brno | Erick van Egeraat

Mezinárodně uznávaný holandský architekt Erick van Egeraat byl vyřazený ze soutěže na nové osobní nádraží v Brně. Soutěžní návrh, který stál (EEA) Erick van Egeraat associated architects přibližně 2 miliony českých korun, byl vyřazen ze soutěže protože “ řeší návrh v zcela jiné poloze, než byla dána závaznými soutěžními podmínkami. Předložené řešení nebylo předmětem zadáni soutěže. “ citát výroku poroty.

EARCH.CZ , 20. 12. 2004

Související články:>> Erick van Egeraat 10 let | realizované práce>> Návrh dostavby ostrova New Holland v Petrohradu od Ericka van Egeraata>> Pohlednice z Budapešti | nová budova od Ericka van EgeraataNávrh EEA je totiž jako jediný umístěn v centru města i za cenu porušení soutěžních podmínek. Vlakové nádraží je umístěno v podzemí na jeho stávajícim místě a tak umožňuje přirozený rozvoj města na povrchu.“Investovali jsme tuto částku, protože jsme opravdu přesvědčeni o našem návrhu. Město má růst přirozeně a zůstat jedním celkem, jedním městem. Železnice jej rozdělí na „staré“ a nové „jižní“ město. Vytvoří 2 města vedle sebe, mezi kterými je jizva.“ řekl Erick van Egeraat. Architekt Brno dobře zná a má k němu blízký vztah, jeho manželka totiž z Brna pochází. Právě proto cítil potřebu se k problému vyjádřit a přispět tak svým návrhem k jeho zdárnému rozvoji. Soutěžní návrh EEA ponechává nádraží v centru města, ale navrhuje jej umístit pod terén a tím vytvořit prostor pro rozvoj města na povrchu. Tak vzniká nové náměstí jako vyústění Masarykové třídy a pěší trasy, obchodní ulice se tak přirozene prodlouží jižním směrem. Přinese život do těchto částí města. Poskytne prostor pro rozšíření stávajích funkcí ve městě a rovněž pro nové, dosut chybějíci funke, které se stávají součástí centra, ne jeho okraje. Železniční nádraží je přirozenou součástí center Evropských měst. Lidé cestují vlakem, aby se dostali do centra města, ne na jeho okraj. Podzemní nádraží zůstává na svém původním místě, je propojeno se stávajíci nádražní budovou, která je historickou součástí městského centra a zůstává součástí nového „nadražního“ naměstí. Odsunutí osobního nádraží z centra a jeho umístění na nádražní most, neřeší problém rozvoje města, jen jej odsouvá a zároveň přináší další problémy.pohled na vzniklé náměstí(EEA) Erick van Egeraat associated architects je mezinárodní architektonická kancelář, která má 5 poboček, v Rotterdamu, Londýně, Budapešti, Praze a nejmladší v Moskvě. Přístí rok oslaví 10 let své existence.Projekty EEA jsou navzdory přísným komerčním požadavkům výjimečné, elegantní a chytré, citlivé k existujícímu prostředí, vyzývavé ke smyslům jejich uživatelů.Pro více informací o EEAwww.eea-architects.compodélný řezPsali jsme o EEA:Pohlednice z Budapešti | nová budova od Ericka van EgeraataEGERAATOVO NIZOZEMSKÉ VELVYSLANECTVÍ V POLSKU...Oficiální stránky Přestavby železničního uzlu BrnoPřestavba železničního uzlu Brno | Šance pro Jižní MoravuOficiální stránky občanské koalice Nádraží v centruNádraží v centru

Klíčová slova:

Generální partner
Hlavní partneři