Nová mimoúrovňová křižovatka Malovanka na Praze 6
Přibližně na tři roky se okolí Petynky a Strahovského tunelu změní na staveniště. Proběhne zde totiž výstavba části městského okruhu úseku Strahovský tunel – Pelc Tyrolka. Výstavba dalšího úseku městského okruhu je nutnou přípravou k vybudování mimoúrovňové křižovatky Malovanka přibližně v oblasti dnešního vjezdu do Strahovského tunelu.
EARCH.CZ , 12. 1. 2006
První etapa týkající se přeložky inženýrských sítí v oblasti Petynky by měla začít nejpozději začátkem roku 2004. Vzhledem k tomu, že investorem je hlavní město, snaží se radnice Prahy 6 získat všechny informace o stavu příprav a jednotlivých fázích stavby a předat je občanům v co největším rozsahu. Radnice bude velmi bedlivě sledovat jednak průběh staveb, jednak vliv stavby na životní prostředí. PlánV souvislosti se stavbou se také změní režim provozu na Patočkově ulici, který bude jednak omezen a jednak budou využity některé značky, aby nedocházelo k negativním vlivům ze zvýšeného průjezdu aut ve vedlejších ulicích. Na Patočkově ulici by za tři roky měl být vybudován vjezd do podzemí, navazující na Strahovský tunel včetně kapacitního průjezdu z Bělohorské ul. směrem do tunelu. Nad Patočkovou zmizí stará lávka a místo ní přibudou dvě nové. První nadchod připravuje městská část v prostoru před III. poliklinikou v Břevnově. Výstavbou nadchodu bude zajištěno bezpečnější spojení oblasti Bělohorské s obytnou částí Břevnova a především se základní školou J. A. Komenského. Výstavba lávky je předpokládána na začátku roku 2004. VizualizaceVýstavba dalšího úseku městského okruhu je nutnou přípravou k vybudování mimoúrovňové křižovatky Malovanka přibližně v oblasti dnešního vjezdu do Strahovského tunelu. To je první předpoklad k výstavbě tunelové části městského okruhu vedoucího od Malovanky až na Pelc – Tyrolku v praze 8 převážně pod zemí. Celý úsek okruhu bude dokončen v roce 2011. Poté, co bude vybudována část tunelu z druhé strany směrem od Letné, oba konce se spojí a doprava městského okruhu bude probíhat v těchto úsecích pod zemí. Vjezdy a výjezdy z tunelu budou v Praze 6 kromě Patočkovy ulice ještě u Svatovítské ul. na Prašném mostě a na Špejchaře.Během výstavby bude probíhat monitoring o následujícím rozsahu: Hydrogeologický monitoring Geodetické sledování objektů Sledování objektů /trhliny/ Geodetické sledování povrchu Monitoring pažících konstrukcí a opěrných zdí Inklinometrická měření Monitoring dynamických a akustických účinků Monitoring životního prostředí Pasportizace objektů Repasportizace objektů Pasportizace inženýrských sítí Stavebně technické průzkumyStádium: ProjektInvestor: OMI, hl. m. PrahyNáklady: 1,2 miliardy Kč