design / Ostatní

Tomáš Zahradníček z UPSALA: První vizuální dojem uděláte jen jednou. Kvalitní práce patří do kvalitního přebalu

Tomáš Zahradníček, majitel grafického studia UPSALA, popisuje jak udělat první vizuální dojem Foto: UPSALA

Architektonická či urbanistická studie, projektová dokumentace nebo návrhy interiérů. Pod rukama architektů vzniká během roku mnoho dokumentů – ať už pro koncové klienty nebo pro porotce architektonických soutěží. Grafické studio UPSALA jim pomáhá, aby svoji práci v rozhodující okamžik odevzdávali v kvalitním přebalu.

UPSALA , 28. 3. 2023 / Advertorial

Tomáši, studio UPSALA jste založil před čtvrt stoletím. Vaše práce je provázaná s mnoha architektonickými studii. Zaměřujete se na architekty?

Je to spíš přirozený vývoj. Architekti jsou vizuálně založení, záleží jim na tom, aby jejich práce byla dokonalá po všech stránkách, a tak jsme jako grafické studio jejich častým partnerem. Mezi architekty mám dnes už mnoho přátel. Díky tomu jsem tak mohl velmi dobře navnímat, jak nad svou prací přemýšlejí. Pro architekty často zpracováváme celý vizuální styl, začínáme od loga, určujeme typografii, barevnost a vše, co s tím souvisí. A na základě toho pro ně pak stavíme třeba celý web.

Svoje služby jste rozšířili o projekt, který jste nazvali Arch. Pro architekty navrhujete na míru desky, šanony a boxy – přebaly, ve kterých odevzdávají své projekty a studie. Proč je to podle vás důležité?

Často se stává, že architekti stráví nad jedním projektem stovky hodin. Někdy ho dokončují na poslední chvíli. V copycentru nechají dokumenty vložit do obyčejné plastové lišty. A takto pak prezentují práci, které věnovali tolik času a energie – a to je škoda.

I lepší obsah tak může zapadnout mezi ostatními?

Představte si architektonickou soutěž, ve které se sejde deset návrhů. Devět z nich vypadá stejně. A desátý je vložený v designovém papíru s vlastním logem. Všimnou si vás. Nejste uniformní. Jste jedineční. A především je vidět, že nad těmi věcmi přemýšlíte v širším kontextu.

Co když jde o zavedené studio, které nepotřebuje tento druh „reklamy“?

O to spíš by mělo podporovat svůj brand při jakékoliv prezentaci. Nedehonestovat kvalitní práci nekvalitním obalem. Ať chceme nebo ne, většina lidí hodnotí svět kolem sebe nejprve očima. Vizuálně přitažlivé zpracování je v oblasti architektury víc než nutnost.

Foto: Rozložený přebal ve formátu A3 s vloženou vnitřní studií na volných listech

Platí to v praxi? Jakou máte zpětnou vazbu od klientů?

Vytvořili jsme kompletní vizuální styl pro několik architektonických studií. Navrhli jsme nové logo, web a prezentační materiály. Na práci, kterou odevzdají tímto způsobem mají velmi dobré ohlasy. Rozhodně jsou lépe zapamatovatelní. Některá studia, hlavně ta začínající, fungují hlavně díky soutěžím. A pokud potřebují skončit do určitého místa, aby získali adekvátní odměnu, musejí porotu zaujmout – a to se daří.

Z čeho přebaly vyrábíte?

Spolupracujeme už dlouhá léta s prověřenými výrobci papíru – nejčastěji z Itálie, Anglie nebo Francie. Pro každého klienta vytváříme originální návrh. Máme už ale prověřené know-how, jak postupovat. Ze vzorníku umíme doporučit konkrétní typ papíru, sladíme vše barevně a ověříme, jestli bude naše řešení fungovat tak, jak navrhujeme.

Foto: Rozložený přebal s vloženou vnitřní studií v kroužkové vazbě

Kvalitní papír ale v dnešní době není nejlevnější. 

Argument je úplně jednoduchý: dokumenty nakonec musíte vždycky nějak zabalit. Buď splynete s davem, nebo zaujmete. I to zmiňované copycentrum navíc stojí nejen peníze, ale i čas. Naši klienti jsou absolutně soběstační – přebal mají okamžitě po ruce. A vždycky platí, že první vizuální dojem uděláte jenom jednou.

Na další realizace se podívejte na web www.upsala.cz/arch.

  • autor: UPSALA *
  • publikováno: * 28. 3. 2023
  • zdroj: * Reklamní sdělení

Klíčová slova:

UPSALA grafika vizuální styl

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři