Novinky a názory / design

Ústí nad Labem hledá vizuální styl a logo. Soutěž je otevřena všem grafickým designérům

Deváté největší město České republiky ve spolupráci s organizací Czechdesign vyhlašuje soutěž na vytvoření nového vizuálního stylu. První kolo je otevřené všem zájemcům z oboru, do 2. kola postoupí až 5 vybraných účastníků.

CZECHDESIGN.CZ , 16. 9. 2021

Ústí nad Labem je krajské město s téměř 100 tisíci obyvateli a patří k nejstarším českým královským městům. Mezi místní ikony patří brutalistická architektura a Hotel a restaurant Větruše, bývalý zámek tyčící se nad městem, který je s centrem spojen lanovkou. Ve městě se nachází ale i řada předválečných vil. Věhlas Ústí šíří i Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, z jejíž Fakulty umění a designu vzešlo mnoho významných jmen v oblasti designu a umění. Město a jeho okolí už nějakou dobu prochází revitalizací a aktuální ambicí je stát se přívětivějším místem k životu a vyřešit alespoň částečně sociální, ekonomické a ekologické problémy.

Město v současnosti postrádá ucelený systém moderní vizuální identity, a tak i efektivní nástroj pro komunikaci s obyvateli a návštěvníky. Logo z roku 2005 představuje grafický symbol řek Labe a Bíliny, na jejichž soutoku město leží.

„Ústí nad Labem hledí do budoucnosti, což by měla reflektovat i nová vizuální identita, kterou město právě ve veřejné soutěži hledá. Identita má prezentovat Ústí nad Labem jako město, ke kterému mohou začít občané cítit hrdost a které stojí za návštěvu,“ říká Petr Nedvědický, primátor Ústí nad Labem.

První fáze soutěže, kterou pořádá organizace Czechdesign, je anonymní a je řešena otevřenou výzvou, do které se může do 25. 10. 2021 hlásit neomezený počet uchazečů. Odborná porota ze všech přijatých návrhů vybere až 5 postupujících, které budou autoři v rámci další fáze prezentovat osobně. Výsledek bude znám na konci letošního roku. Úkolem bude kromě grafického konceptu a systému vizuální identity představit též logo města a podznačky, plakáty nebo propagační předměty.

Vítězná identita se propíše také do komunikace městských obvodů, klíčových příspěvkových organizacích a akciových společností města, jako jsou např. muzeum, pečovatelská služba nebo dopravní podnik. Novou podobu následně dostane ale i místní zpravodaj nebo orientační systém.

„Ústí je výzva! Je to známé a velké město, které ale trápí i neduhy. Vizuální styl zde jednoznačně může přispět ke zvýšené kvality života, každá změna bude výrazně vidět. Proto věříme, že se nám v soutěži sejde mnoho povedených návrhů od renomovaných designérů,“ komentuje Jana Vinšová, ředitelka organizace Czechdesign.

Kromě odborníků v porotě zasednou též zástupci města.

Závislá část poroty / zástupci vyhlašovatele:

PhDr. Ing. Petr Nedvědický – primátor Statutárního města Ústí nad Labem, Mgr. Miloš Studenovský – tajemník Magistrátu města Ústí nad Labem.

Nezávislá část poroty / grafičtí odborníci:

MgA. Jiří Hanek – grafický designér, absolvent UJEP, MgA. Markéta Hanzalová – grafická designérka, doc. ak. mal. Michal Slejška – grafický designér a pedagog UJEP.

Detailní podmínky soutěže jsou k nalezení na internetových stránkách organizátora soutěže Czechdesign. Se svými dotazy se zájemci o účast mohou obracet na design konzultantku Czechdesign Elišku Malečkovou na e-mail: eliska.maleckova@czechdesign.cz

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři