Harmonie tradice a moderny nákupního centra v Děčíně

Pátek, 1. Červenec 2016 - 0:00
| Napsal:

Unikátní multifunkční centrum vzniklo citlivým spojením původních historických částí budov s novými moderními prvky architektury. Cílem bylo vytvořit novou možnost pro příjemné nákupy a trávení volného času v atmosféře netypicky pojatého nákupního centra, v němž se snoubí tradice s modernou.

Studio acht, Centrum Pivovar Děčín - foto © Cembrit
Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Autor Václav Hlaváček
Ateliér Studio acht
Světadíl Evropa
Země Česká republika
Město Děčín
Datum projektu 2008
Datum realizace 2014
Zastavěná plocha 13 300.00m2
Materiál
Poznámka

Foto © Alexandra Timpau

Konverze bývalého pivovaru

Stavba obchodního a kulturně společenského centra Pivovar Děčín je umístněná v areálu bývalého pivovaru v Děčíně Podmoklech. Jádro stavby je tvořeno dvoupodlažní obchodní pasáží s více než 60 obchodními jednotkami na pronajímatelné ploše 17 500 m2.

Základní myšlenka celého konceptu staví na přirozeném využití a zachování původní zástavby v harmonické rovnováze s výstavbou nových prodejních ploch a technického zázemí.

Dvoupodlažní část novostavby využívá dané konfigurace terénu, a sice svahu Letná, do nějž je zaříznuta tak, že střecha novostavby tvoří nové pokračování terénu a slouží jako parkoviště pro 400 automobilů. Historické objekty se spoustou jedinečných prostorů a konstrukcí byly rekonstruovány a připraveny pro umístění jak klasických, tak specifických obchodních jednotek. Nalezneme zde mimo jiné restaurace s minipivovarem, dětské hřiště, sály pro jednorázové akce, kavárnu a další.

Napětí mezi starým a novým

Napětí mezi starým a novým je propsáno do prostého propojení severní a jižní dvorany ve stopě původního pivovarského dvora. Modulace obchodní pasáže je podřízena snaze o optické i fyzické propojení interiéru s členitou frontou historických dvorních fasád památkově chráněného pivovaru.

Barevné pojetí rozvíjí koncept ve své přirozenosti. Snahou autorů bylo dosáhnout harmonie rekonstruovaných fasád historických objektů v pastelových tónech a prostého betonu novostavby s dřevěnými a skleněnými doplňky, která na rozdíl od řady obdobných rekonstrukcí, které se kontrastem starého a nového snaží návštěvníky šokovat, má za cíl návštěvníky nepřekvapovat ale naopak uklidňovat.

Střízlivá barevnost od základů po střechu

Ve větší míře použitá černá barva sjednocuje podklad pro kompozici reklam. Kombinace podlahových šedobílých šachovnic s akcenty dekorativních dlaždic dle původních vzorů je chápána jako klasický a ověřený estetický vzorec veřejného prostoru, kteří autoři uplatnili v duchu celkového pojetí stavby coby citlivé kombinace původních a nových konstrukcí i materiálů. Střechy historických budov byly sjednoceny skládanou vláknocementovou krytinou tmavého odstínu. Autoři pro její specifické vlastnosti vybrali českou šablonu v grafitovém odstínu od společnosti Cembrit. Šablony mají speciální povrchovou úpravu pro zvýšení odolnosti vůči povětrnostním vlivům a díky použité technologii úpravy povrchu působí velmi přirozeně a dávají vyniknout původním historickým prvkům objektu.

Veškeré informace získáte na webových stránkách www.cembrit.cz.

Veškeré informace získáte na webových stránkách www.cembrit.cz.