Návrh hlavního nádraží pro Stuttgart

Pondělí, 19. Prosinec 2011 - 2:30
| Napsal:

Ekologie, ekonomie a technologie jsou rovnocenné součásti návrhu nového podzemního hlavního nádraží ve Stuttgartu, stejně jako pohodlí a bezpečnost.

Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Autor Christoph Ingenhoven
Ateliér Ingenhoven architects
Spolupracovníci Frei Otto
Země Německo
Město Stuttgart
Datum realizace 2016

Jeho strukturu charakterizuje lehká a elegantní betonová skořepina. Inteligentním využitím přirozených zdrojů energie se můžeme vyhnout emisím CO2.

Stavba a takzvané „osvětlovací kužely“ propojují úroveň nástupišť s náměstím a parkem nahoře. Rozličné široké průhledy spolu s elegancí nosných konstrukcí propůjčují hlavnímu nádraží nezaměnitelnou identitu. Tvar podpor modulární skořápky je založen na systému inverzního zavěšení.

 Dnešní hlavní nádraží bude společně s novým podzemním nádražím tvořit jádro nového územního rozvoje Stuttgartu 21 a vytvoří rozhraní mezi starým a novým městem. Zámecké zahrady zůstávají zeleným srdcem města Stuttgart a zvětšováním města získávájí na důležitosti. Z některých dnešních kolejišť se stane park. Historická nádražní budova bude využívána jako loggie a se svou věží zůstane i nadále hlavní krajinnou dominantou.

Nové nádraží a nový městský okrsek dají Stuttgartu nové centrum.

Téma "Beton v architektuře" vzniká za podpory Speciálních produktů.