Lze spojit architekturu s image automobilky?

Pátek, 7. Leden 2011 - 1:00
| Napsal:

V případě autosalonu nabývá architektura na velkém významu, jenž může rozhodnout, jestli zájemce o auto vkročí do autosalonu či nikoli. Musí přitáhnout pozornost, vytvořit příjemný a vzdušný prostor, ve kterém se nakupující budou cítit dobře, ale ne na úkor funkčnosti objektu. Měla by prezentovat image značky, aby už z dálky bylo do jisté míry patrné, jaká značka aut se v autosalonu prodává. Povedlo se tyto faktory splnit v případě nového autosalonu Volvo v pražských Stodůlkách?

Fotoalbum: 
Katalogový list: 
Autor Štefan Šulek, Tomáš Procházka
Ateliér Šulek Studio
Spolupracovníci Martin Pazderník
Světadíl Evropa
Země Česká republika
Město Praha 5
Ulice, číslo Za Mototechnou 971
PSČ 155 00
Datum realizace 2010
Užitná plocha 1 600.00m2

Původní stav

Autosalon Volvo – Auto Hase vznikl rekonstrukcí staré průmyslové haly. Hala byla vybudována v 70. letech, jako součást centra sovětských automobilů a byla donedávna plně využívána - za socialismu jako výukové centrum pro opravy automobilů a poté firmou Auto Hase jako servis automobilů.

Jedná se o nepodsklepený objekt, s dominantní nosnou ocelovou konstrukcí (stropní příhradový rošt, ocelové sloupy). V Průběhu času byla budova zejména v interiéru značně upravována. Velkorysá hala byla rozdělena na různé prostory a kanceláře.

Koncept

Koncepce „Nová tvář Volva“ výrazně odlišuje autosalon od konkurence. Vyjadřuje umístění v luxusním segmentu způsobem, který je konzistentní a jedinečný. Přináší nový moderní přístup, který zdůrazňuje skandinávské dědictví a styl.

Architektonické principy

Základní prostor – po odstranění dělících příček a dalších konstrukcí vznikl prostor pro variabilní dispozici, splňující požadavky kladené na současný prodej prémiových automobilů.

Prodejní prostor - showroom musí dýchat kvalitou, kterou očekáváte od výrobce luxusních vozů. Světlé, do široka otevřené plochy s dominantní bílou barvou jsou doplněny přírodním teplem vytvořeným použitím pravého dřeva. Podlaha autosalonu je v skandinávském duchu tvořena průmyslovou mozaikou, kladenou na rybinový vzor.

Zázemí / vestavba – Jedinečnou ji tvoří zvolené názvosloví, vycházející z automobilového průmyslu, patrné v každém detailu. Organická vestavba svým tvarem a barvou kontrastuje se stávající ocelovou konstrukcí. Vytváří dynamickou kulisu, odpovídající poslání značky. Dvoupatrová vestavba vytváří svým tvarem dva druhy prostoru – polootevřené, sloužící ke komunikaci se zákazníky (prodej vozů, servis, prodej náhradních dílů, atd.) a uzavřené uvnitř vestavby – jednotlivé kanceláře a technologické zázemí objektu.

Exteriér – Hlavní čelní fasáda byla vybourána a nahrazena skleněnou systémovou fasádou – tvořící velký výkladec do showroomu. Terasa, plynule přecházející ve vnitřní dřevěnou podlahu tvoří nástupní molo do autosalonu, s možností prezentace automobilů a relaxace během letních dnů. Fasády celého objektu byly sjednoceny předsazenou hliníkovou fasádou, vyskládanou v pravidelném rastru z panelů. Různá hustota tahokovu vytváří hravou kompozici, umožňuje regulovat oslunění v jednotlivých provozech budovy.

Design neznamená jen materiály, je také v kráse funkčnosti. Krásná funkčnost je ve středu našeho pojetí designu. Setkáváte se s ní ve všem, od výběru sezení po jednotlivá funkční oddělení.