Jedna z největších pražských investic, nový dopravní terminál na Smíchově. Foto: A69 – architekti
Architektura / industriální a technické stavby

Praha staví: mosty, nádraží, metro, okruh

Padesát miliard korun - takový je souhrnný rozpočet velkých veřejných staveb, které se momentálně staví v Praze. Hlavní město na nich spolupracuje s dalšími veřejnými investory, podílí se také stát. Mezi největší projekty patří nové Smíchovské nádraží, trasa metra D, další část městského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Probíhající stavby představil dnes náměstek pražského primátora Petr Hlaváček a Institut plánování a rozvoje hl.m. Prahy.

Jedna z největších pražských investic, nový dopravní terminál na Smíchově. Foto: A69 – architekti
Kapacita Smíchovského nádraží se zvětší, vlaky směrem na Beroun budou jezdit častěji. K vlakovému nádraží se přesune i nádraží autobusové. Investice: 8 miliard z rozpočtu Prahy, 5 miliard Správa železnic. Foto: A69 – architekti
Plocha nynějšího autobusového nádraží Na Knížecí se uvolní. Pozemek patří městu, které ho chce využít pro svoji výstavbu. Vzniknout tu má také parkoviště pro 900 aut. Foto: A69 – architekti
Probíhá rekonstrukce Libeňského mostu. Ta se však komplikuje. Kdy bude dokončena? "Netroufám si odhadnout," řekl na středeční tiskové konferenci náměstek primátora Petr Hlaváček. Foto: Petr Tej, Tomáš Cach, Oto Melter
Pozemní část mostu je poškozená a bude nahrazena replikou s "novotvary připomínajícími původní tvarosloví," jak vysvětlil Hlaváček. Část nad řekou prochází rekonstrukcí. Foto: Petr Tej, Tomáš Cach, Oto Melter
Dvorecký most propojí Podolí a Smíchov. Stavba pokračuje, zpožděna bude oproti původnímu plánu o 4–5 měsíců. Očekávané dokončení v roce 2025. Foto: Ateliér 6
Torzo nedostavěné radnice Prahy 8 se změní v sídlo Agentury Evropské unie pro kosmický program (EUSPA). Čeká ho dostavba za 2,5 miliard korun. Město vlastní pozemek pod budovou a další pozemky v okolí. Tam mají vzniknout bytové domy. Foto: IPR
Probíhá výběrové řízení na firmu, která v režimu "design and build" přizpůsobí projekt a budovu dokončí. Architekt původního záměru Josef Pleskot již na projektu pracovat nebude. Foto: IPR
Na rekonstrukci Václavského náměstí se čekalo téměř dvacet let. Teď je dokončena jeho spodní polovina. Foto: Ateliér DUA, s. r. o., JAKUB CIGLER ARCHITEKTI, a. s.
Na horní polovinu je už vydáno stavební povolení. Foto: Ateliér DUA, s. r. o., JAKUB CIGLER ARCHITEKTI, a. s.
Rekonstrukce probíhá podle projektu ateliéru Jakub Cigler architekti a ateliéru DUA, který vznikl už v roce 2005 a v posledních letech byl doplněn. Foto: Ateliér DUA, s. r. o., JAKUB CIGLER ARCHITEKTI, a. s.
Úhlopříčný nadchod nad prostorem Masarykova nádraží zlepší průchodnost pražského centra. Foto: IPR
Využít ho bude možné v roce 2027. Správa železnic za něj zaplatí 3,4 miliardy korun. Foto: IPR
Rekonstrukce náměstí Jiřího z Poděbrad probíhá podle projektu ateliéru MCA. Přinese nová stromořadí, odolnou zeleň, systém hospodaření s dešťovou vodou, rozšíření předprostoru kostela a úpravy pěších vazeb. Foto: MCA atelier
Zároveň bude vybudován bezbariérový vstup do metra. Foto: MCA atelier
V Praze ovšem probíhají i další stavby: výstavba trasy D pražského metra, výstavba části pražského okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, opravy Barradovského mostu či výstavba nádraží Praha - Bubny. Foto: MCA atelier

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři