IKEA uvede provokativní kolekci od populárního návrháře Virgila Abloha

Pondělí, 20. Srpen 2018 - 0:38
| Napsal:

Kreativní ředitel Louis Vuitton a zakladatel streetwearové značky Off-White Virgil Abloh připravuje novou kolekci pro IKEA. Nábytková řada MARKERAD povyšuje běžné předměty na umělecké objekty. K dostání bude v limitovaném množství na podzim nadcházejícího roku.

Virgil Abloh x IKEA, MARKERAD © IKEA
Fotoalbum: 

Exkluzivní spolupráci s Virgilem Ablohem IKEA oficiálně oznámila během letošní červnové přehlídky chystaných novinek Democratic Design Days, tedy Dnů demokratického designu. Označení „demokratický“ vychází z přesvědčení společnosti, že kvalitní design by měl být dostupný všem. V rámci této události nábytkářská firma každoročně ohlašuje připravované limitované kolekce a pomocí video přenosu zve diváky po celém světě do zákulisí navrhování produktů.

Virgil Abloh patří mezi nejsledovanější osobnosti současnosti. Magazín Time jej letos dokonce zařadil do žebříčku 100 nejvlivnějších lidí světa. Americký designér vystudoval architekturu a v současnosti vede pánské kreativní oddělení u Louis Vuitton souběžně s vlastní značkou Off-White. Kariéru ve světě módy Abloh nastartoval v roce 2009 jako stážista pro Fendi spolu s rapperem Kanye Westem.

abloh

Kolekce MARKERAD (v češtině „výrazný“ nebo „vybraný“) jednoznačně cílí na mladé zákazníky. Také z dalších plánů švédského giganta je patrné, že se chce zaměřit na tuto skupinu, a to prostřednictvím působení na všechny smysly. Kromě spolupráce s Ablohem firma plánuje uvést sérii přenosné zvukotechniky, osm koberců od současných umělců IKEA ART COLLECTION nebo řadu vonných doplňků do domácnosti od proslulé parfumérské značky BYREDO.

abloh

Abloh vytvořil více než deset kousků pro sezení, spánek, práci a ukládání věcí. Konkrétně bude kolekce MARKERAD zahrnovat například židli, skříňku, koberce nebo redesign ikonické nákupní tašky FRAKTA. Americký designér chápe funkci jako pouhou součást navržených předmětů, které mají především vypovídat o nekompromisním stylu a osobnosti majitele. IKEA se tak chce novou kolekcí přiblížit generaci mileniálů, pro něž se stává vyjádření životních postojů a stylu základním kritériem při výběru produktů. Abloh je známý svou zálibou v provokativním designu a nezklamal ani v tomto případě. Navrhl například koberec s potiskem účtenky z IKEA nebo celoprosklenou skříňku jako paralelu na tradiční kabinet kuriozit.

„Chci, aby každý kus vzbuzoval pocit hrdosti a aby byl samotný design hlavním důvodem ke koupi,“ shrnuje designér svá vysoká očekávání.

abloh 

Limitovaná kolekce by měla podle posledních informací do ČR dorazit na podzim příštího roku. Zatím není jisté, zda bude k dispozici ve všech českých pobočkách, nicméně by měla jít objednat alespoň online.

abloh