Cyklobutik L27, P6PA+Architects: V prémiovém cyklistickém obchodě v Praze se prodávají kola "s životopisem" Foto: Robert Žákovič
Architektura / interiér

Kola jako šperky. V domě z 19. století vznikl luxusní cyklistický showroom

V Praze pod Vyšehradem se prodávají kola „s životopisem“ – značky, které vyhrávají Tour de France nebo Giro d´Italia. Tomu odpovídá i jejich prezentace. Tenhle cykloobchod připomíná spíš prodejnu klenotů nebo luxusní butik.

EARCH.CZ , 27. 9. 2023

Česká společnost L27 vystavuje a prodává kousky používané na nejvýznamnějších cyklistických etapových závodech nebo sestavuje kola pro náročným zákazníkům přímo na míru. Jsou tedy řádově kvalitnější, sofistikovanější a dražší než ostatní jízdní kola. A také showroom má vyzařovat luxus zvolenými materiály i bílo-zlatou barevností.

Za návrhem interiéru Lumírovy 27 stojí mezinárodní architektonické studio P6PA+architects, které má mimo Prahy zastoupení i v Dublinu a New Yorku. Z ulice showroom přitahuje pozornost kolemjdoucích skrze celoprosklenou stěnu s neonovým logem L27. Vnitřní prostor je pak rozdělen na dvě části.

Foto: Na prodejnu upozorňuje nejen bílý lesklý interiér, ale i neonový nápis umístěný do výlohy

Prodejní část se nese v duchu minimalismu. Zlato-bílé odstíny nechávají vyniknout tmavá kola visící na stěnách. Podlaha je ošetřena bílým epoxidovým lakem. Stěny a strop se také zahalují do vysoce lesklé bílé barvy, lehce se na nich díky tomu zrcadlí kola i světla v místnosti. Osvětlení evokuje výplet ráfků kol. Autoři ho nechali na zakázku vyrobit z mosazných trubek. Na míru architekti navrhli i systém na zavěšování kol. „Vystavená kola jsou zavěšena na polohovatelné závěsy na stěnách, provedené v bílém laku s mosaznými šrouby.“

Foto: V Lumírově 27 se prodávají kola, která se proháněla po slavných etapových závodech jako Tour de France nebo Giro d'Italia, ale také kola sestavena na zakázku přímo zákazníkovi

Za prosklenou příčkou navazuje na výstavní prostor kancelář s přistavěným barem. Špalíková dlažba ošetřená voskem kontrastuje s bílou podlahou v přední části, zatímco světla jsou provedena obdobně – z mosazných trubek nalakovaných na bílo. Přístavba se trochu liší, namísto minimalismu je tu repasovaný dobový lustr a dekorační lišty, odkazující na palácový interiér 19. století.

Foto: V zadní části obchodu vznikl v přístavbě bar, který zdobí repasovaný dobový lustr a dekorační lišty, odkazující na palácový interiér 19. století

Architekti dokázali velmi citlivě zasadit moderní obchod do více než sto let starého domu. Působivý výsledek boří vžité představy o tom, jak vypadá prodejna kol a je zajímavou inspirací pro budoucí projekty.

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři