Novinky a názory / zprávy

Dvě tečky na mapě republiky. Humpolec přichází s novým vizuálním stylem od studia Svéráz

V designérské soutěži na nový vizuální styl města Humpolec, kterou pořádala organizace Czechdesign, zvítězil důvtipný návrh studia Svéráz. Jeho hlavní myšlenka je inspirována geografickou polohou města, které leží strategicky u dálnice D1 na půli cesty mezi Prahou a Brnem.

CZECHDESIGN.CZ , 13. 6. 2021

Zástupci města chtěli díky soutěži najít koncept vizuální komunikace, který doprovodí obsahovou komunikaci městského úřadu, města a jeho příspěvkových organizací směrem k veřejnosti jednotnou profesionální formou, a podpoří tak srozumitelnost důležitých sdělení. Vizuální styl definuje nejen logo, ale i novou podobu všech interních a externích materiálů jako plakáty, internetové stránky nebo Radniční listy. Motivací se staly ale i další důvody, například podpoření hrdosti života ve městě, zároveň i zatraktivnění Humpolce jako turistického cíle či omezení vizuálního smogu ve veřejném prostoru. 

Humpolec je svými obyvateli vnímaný jako místo, které má všeho „tak akorát“. Díky své poloze, jež je zároveň silnou asociací spojovanou s Humpolcem, je na dosah velkým městům, zachovává si ale výhody malého města.

Na této myšlence postavilo svůj koncept i studio Svéráz, které v designérské soutěži uspělo. Vítězný návrh vychází ze strategické polohy města, kterou představuje vzdušná čára / diagonála, spojnice mezi městy Praha a Brno.

Vizuální identita města Humpolec, Studio Svéráz. Zdroj: CZECHDESIGN 

„Dvě největší města ČR jsou ve značce reprezentována tečkami v pozici 45º. Bod vlevo nahoře značí Prahu, bod vpravo dole pod nápisem zastupuje Brno. Mezi nimi, v pomyslné diagonále, leží název města Humpolec. Název lze zaměnit pouze za „H“, které slouží jako symbol a zkrácená varianta značky. Mezi tečky je také možné umístit různé slogany, hesla, upozornění aj. Stejnou cestou jsme navrhly řešení značek pro městské instituce. Odkaz k poloze města se dále propisuje do specifické práce s fotografií. Pomocí mřížky dochází k jejich částečnému diagonálnímu oříznutí. Hlavní myšlenka vizuální identity je podpořena také při výběru propagačních předmětů, které navrhujeme volit v návaznosti na tematiku lokace, měření vzdálenosti a cestu obecně,“ popisují Petra Kalousková a Eva Vopelková, které tvoří studio Svéráz.  

Návrh studia je odvážný, ale má i střízlivou a čistou formu. Je pozitivní, nekomplikovaný, ale důvtipný. 

„Autorky přišly s široce aplikovatelným a živým vizuálním stylem, se kterým se bude poměrně jednoduše pracovat. Originální barevnost  je přímým prostředkem pozitivního dojmu z celého vizuálu, který podtrhuje i volba nápaditého písma Atyp,“ komentuje Kristina Fišerová, členka poroty.

Vizuální identita města Humpolec, Studio Svéráz. Zdroj: CZECHDESIGN 

Místostarostka Humpolce Alena Kukrechtová vyjadřuje spokojenost s výsledkem: „Osobně oceňuji komplexnost celého projektu a zároveň genialitu jednoduchosti nápadu s lokací, jeho důstojnost, ale na druhé straně zajímavé vytvoření prostoru pro žádoucí hravost.“ 

Pozitivně je hodnocena též práce se slovy, která podtrhuje výjimečnost města. 

„Jak vzešlo již z prvotního workshopu s organizací Czechdesign, práce s jazykem je něco, co v Humpolci oceňujeme. Hodnotíme ji jako nadčasový způsob komunikace, který se vyvíjí společně s městem a jeho obyvateli. Hravost jazyka vítězného studia byla jedním z prvků, pro které jsme si tuto vizuální identitu vybrali. Oslovila nás zejména v prezentaci příspěvkových organizací,“ doplňuje Aneta Slavíková, mluvčí města.

Vizuální identita města Humpolec, Studio Svéráz. Zdroj: CZECHDESIGN 

Mohlo by vás zajímat

Generální partner
Hlavní partneři